Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Elfönsterhiss som tippar rutan...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424

    Elfönsterhiss som tippar rutan...

    ... framåt. Att hissa NER rutan går alldeles utmärkt. Att hissa UPP rutan går mindre bra. När jag hissar upp rutan "tippar" rutan framåt och låser sig ungefär halvvägs upp.. Den lyckas tippa ur gummilisten längs vägen också. Ifall jag håller emot rutan och pressar den bakåt när jag hissar upp den funkar det finemang.

    Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Har fönsterhissen släppt i fästet av rutan eller vad?
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Tror rutan har lossnat från skenan den ligger i..
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Hmm, misstänkte något sådant. Det är ingen som har en bild på hur det ser ut när man har öppnat upp så att elhissen syns?

    Skulle det gå att fixa det där eller måste jag byta hela elhissen? Jag kan förstå att det inte går att svara på säkert, men några tankar iaf..
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Det syns ju lite i den här TSB:n : http://www.townsendimports.com/Saab_...s/831_1646.PDF.


    (Jag har ett vagt minne av att ett liknande symptom upptod i en SAAB jag hjälpligt fixade, men jag tror att det var en OG900 Cab där det ju inte ens finns några rutramar, när själva hissmotorn hade släppt från dörramen men det är som sagt var ett väldigt vagt minne och inte ens en likadan bil.)

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481




    hoppas du får ut nått av det, har min dörr nedmonterad nu när jag fixar rost så de är inga problem att ta bilder men att få ut nått av dem är värre då de är plåt framför det mesta.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Tack LM och Pumba! Länken som du skickade, LM, verkar inte fungera.. har du skrivit fel någonstans eller har filen hunnit försvinna? Men nu har jag betydligt mer på fötterna än innan.. blir till att skruva upp och kika om det kanske går att pilla i den eller om det måste bytas.. Det GÅR ju att fortsätta som det är, men det är inte jätteroligt.

    Försök förklara för någon som skall låna bilen.. "Förresten.. när du skall hissa upp fönstret på förarsidan måste du hålla emot när du......".. "Eh va? Jag låter nog bli det där fönstret.."
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Citat Ursprungligen postat av monty
    Tack LM och Pumba! Länken som du skickade, LM, verkar inte fungera..
    Hm. den funkar för mig men det är ett PDF-dokument så du måste ha Acrobat reader eller motsvarande installerat för att kunna öppna den.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Jorå, jag har allt PDF-reader installerat.. fick 404 not found. Men idag fungerar det. Kanoners
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

Liknande ämnen

  1. "Automatisk" stängning med elfönsterhiss? (9-5)
    Av VincentVega i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 14:52
  2. Elfönsterhiss problem
    Av AcesHighSwe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 17:38
  3. Elfönsterhiss problem
    Av tuvor i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 16:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •