Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: speedparts motorupphängning 9000

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    132

    speedparts motorupphängning 9000

    hej jag har en 9000 cse 98 150hk som jag trimmat upp till ca 255hk och jag börjar uppleva det som att inte motorn pallar me när jag accerlerar utan växelspaken rör sig ganska mycket det känns lite klent om ni förstår men nu har jag best. några gula kuddar av polyuratan eller vad det kallas....hur som helst kommer det bli bättre då för dom gamla kuddarna dom är lite spruckna och jag kan röra motorn själv om jag sliter och rycker lite är det normalt?
    saab 9000 cse 2,0 ltt 98 steg 3 från nordic men helsystem 3 tums 270hk+ 400nm+

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Rimbo
    Inlägg
    329
    Polyuretan (PUR) heter det väl inte polyrutan som det står på SP´s hemsida.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Polyuretan

    Om du avser växellådsbussningen och momentstagsbussningen så....Ja det kommer ganska säkert bli en stor förbättring jämfört med trötta originalbussningar. Det blev det i min bil iaf. Men de hydrauliska nere under motorn på höger sida bör vara i bra form också.
    Saab-lös.... Men många har passeras revy.. 900OG, 9K Talladega, Aero & A50...
    +Alfa 164:or. Nu med Corvette C6-LS3 som sommarleksak.

  3. #3
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 399
    Jag menar att skillnaden mellan helt nya originalbussningar och polyurethan är ganska liten, skillnaden är livslängd och monteringsvänlighet - and the winner is poly...

    I vilket fall som helst blir utbyte av utslitna originalbussningar mycket påtaglig! Och så glöm inte bussningen i växellådsfästet.

    Skicket på den hydrauliska kommer att avgöra hur pass "jobbigt" det blir att köra kring med gula poly... för egen del är det tursamt nog hur behagligt som helst.

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    132

    ok

    ja tack har redan beställt uppe och nere vid växellådsfästet får se hur bra det blir tackar
    saab 9000 cse 2,0 ltt 98 steg 3 från nordic men helsystem 3 tums 270hk+ 400nm+

Liknande ämnen

  1. bakre motorupphängning
    Av FaeN i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 18:19
  2. Effektkurva Speedparts 9000
    Av Carl Arwidsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 18:23
  3. 9000 Motorupphängning
    Av Pepsi i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-17, 12:53
  4. Motorupphängning polyurethan vs original??
    Av cedete i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 19:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •