Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Laddatrycket

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    13

    Laddatrycket

    Jag har en saab 900 2.0T -97a. Och min laddar cirka 0.5 tror jag. så jag undrar om jag kan höja laddartrycket och i såfall hur mycket kan jag höja det utan att saker och ting pajar. och måste jag bytta något speciellt.

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 502
    Medlem#
    5622

    Re: Laddatrycket

    Citat Ursprungligen postat av Jizzel
    Jag har en saab 900 2.0T -97a. Och min laddar cirka 0.5 tror jag. så jag undrar om jag kan höja laddartrycket och i såfall hur mycket kan jag höja det utan att saker och ting pajar. och måste jag bytta något speciellt.
    0.5 bar är lägre än vad din bil ska ladda (0.8 tror jag). Kontrollera GLT och MV till att börja med.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    13
    och det är

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 792
    Jag rekommenderar ett besök i vår förträffliga FAQ-avdelning där framförallt jonTes "Felsökningsguide vid felaktigt TT" och Lernes "Vad är en magnetventil och hur fungerar den?"kanske kan vara av intresse i det här fallet men även andra delar, annars är det bara att fråga på.

    Hur vet du att den bara laddar 0,5 Bar? Graderad mätare som du vet visar rätt?

    Edit: Förkortningarnas betydelse fin det mer att läsa om här.

    GLT= GrundLaddTryck

    MV= MagnetVentil

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5

    Laddtryck

    Hej om jag inte minns helt fel så har saab 900 iallfall en laddtrycksspärr på 1 och tvåans växel så då laddar den bara ungefär 0.5 och 0.6 sen så bör den ligga på 0.8
    Fullt ös med saab

  6. #6
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 502
    Medlem#
    5622

    Re: Laddtryck

    Citat Ursprungligen postat av smurfolyckan
    Hej om jag inte minns helt fel så har saab 900 iallfall en laddtrycksspärr på 1 och tvåans växel så då laddar den bara ungefär 0.5 och 0.6 sen så bör den ligga på 0.8
    Men i vilket fall som helst behövs en graderad mätare för att dra några som helst slutsatser.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  7. #7
    Japp precis henrikg har helt rätt en graderad mätare är ju en fördel om man vill kolla laddtrycket.
    Fullt ös med saab

  8. #8
    mm kolla upp magnetventilen, kolla även DI kassetten. mm enligt Nordic Uhr så är laddtrycksspärr på 2:an . min kompis hade en og900 trimmad av nordic , å det sa dom. kanske va med deras trim, men vet ej . Den gick sönder sen i vilket fall. så nu är han ägare av en 9000 cs 2,3T .

    mvh/elof
    saab 9000 cs 2,3T 92 , Saab 900T -95

  9. #9
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 502
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av elof_von_gos
    mm kolla upp magnetventilen, kolla även DI kassetten. mm enligt Nordic Uhr så är laddtrycksspärr på 2:an . min kompis hade en og900 trimmad av nordic , å det sa dom. kanske va med deras trim, men vet ej . Den gick sönder sen i vilket fall. så nu är han ägare av en 9000 cs 2,3T .

    mvh/elof
    Det första du sa var iallafall vettigt, men vad har din kompis 9000 cs med saken att göra?

    Håll dig till ämnet!

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

Liknande ämnen

  1. Laddatrycket
    Av Jizzel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 21:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •