Hej!
Eftersom det finns "ett gäng" lämpliga snurror till den effekten, så vill jag höra era erfarenheter.
Vilket agg, motorspec osv kör ni med?
Allt inom spannet 400-500 går bra.
Hej!
Eftersom det finns "ett gäng" lämpliga snurror till den effekten, så vill jag höra era erfarenheter.
Vilket agg, motorspec osv kör ni med?
Allt inom spannet 400-500 går bra.
Räkna med ett Gt30bb med rätt avgashus.
Annars har Olde en bra spec på turbo som funkar riktigt bra kring 400hk.
Mvh Sasse
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Budgetvariant med lågt stående dollar....
Tog mig 4 dagar att få hem...
Precision T & E SCM5031E för 5.800:-
Part Number: SCM5031E
Max Rated HP: 450
Inlet/Outlet Size: 3"/2"
Bearing System: 360 Race
A/R Ratio: .63
Garrett Compressor Wheel Trim: 50
Garrett Turbine Wheel Trim: 76
Garrett Compressor Wheel Specs:
Wheel Trim: 50
Wheel Diameter: 54mm
Wheel Inducer: 2.123"
Wheel Exducer: 3.000"
Garrett Turbine Wheel Specs:
Wheel Trim: 76
Wheel Style: T31
Wheel Inducer: 2.559"
Wheel Exducer: 2.229"
http://www.extremepsi.com/store/cust...me.php?cat=506
This profile is dead...
GT35 R Special GIK Turboteknik al´a Kenneth Hansen / Rally cross Edition..
100% ig respons,, ihållig likt en Afrikan på stående kilometern och absolut den bästa snurran jag kört.
/R
holstet Hx35/40
Vilka motorer har du provat den på? Vilka modds på de motorerna?Ursprungligen postat av Jompa
Inget trassel med intern wg?
Läste att de sparkar igång straxt efter 3500rpm på en relativt standard 2 liters maskin?
Såg att det fanns en kullagrad variant oxå för 900:- extra.
Model Number : 5031RE
Horsepower Rating (rated by comp. wheel) : 450hp
Compressor Cover : T04E 3" Inlet / 2" Outlet
Lbs / Min : 45
Compressor Side Specifications
Wheel Diameter : 54mm
Wheel Inducer : 2.123"
Wheel Exducer : 3.000"
Wheel Trim : 50
Turbine Specifications
A/R Ratio : .63
Wheel Style : T31
Wheel Trim : 76
http://www.importevolution.com/product_ ... ts_id=2929
Mvh Marko
Vad är gjort med en sån?Ursprungligen postat av Robert@
Övrigt på motorn?
Jag undrar ungefär samma saker som Marko, vad för motor osv...Ursprungligen postat av Jompa
Jag har använt den på 2 st Volvo's 2,3 litersmotor (T5-motor) med ite vassare kammar och portade toppar. De går på cirka 1.700 mg/stroke i mellanregistret och med 1.550-1.600 mg/stroke på topp med hyffsat vass tändning. Även Er "Twinpipe-kille" kör med SCM-snurra...
Jag kör uteslutande med .63A/R på avgashuset för att vinna respons. Fungerar gott med intern WG på de motorer jag har kört dem på i.a.f. (och med tanke på att man hör stories om Saab-åkare som plockar ut över 350 hk på ett Td04HL-15T med 6:ans avgashus och 400 hk med 19T med 7:ans så behöver Ni nog inte oroa Er över att köra ett .63-hus med intern WG på 400 hk...)
M.v.h.
This profile is dead...
Det låter ju helt fantastiskt! kan du inte länka till en sån mitsu turbo!Jag kör uteslutande med .63A/R på avgashuset för att vinna respons. Fungerar gott med intern WG på de motorer jag har kört dem på i.a.f. (och med tanke på att man hör stories om Saab-åkare som plockar ut över 350 hk på ett Td04HL-15T med 6:ans avgashus och 400 hk med 19T med 7:ans så behöver Ni nog inte oroa Er över att köra ett .63-hus med intern WG på 400 hk...)
mvh
Dennis Mollberg
Saab 96 -73 b202 turbo
Finns längre upp i tråden
mvh
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
En klassiker numera är ju GARRETT GT3771R en dubbelkulagrad turbo med intern WG som passar på ett vanligt T25 grenrör med bra respons och fruktad kapacitet på höga varv, specad till 480hk och räcker förmodligen till.. jaa.. lite mer om man säger
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO
GT3071R ska det vara, eller hur...?Ursprungligen postat av M.L
Har använt den (ej på SAAB) och tror inte det finns någon bättre i den effektklassen runt 450 hk.
9-3 Aero 2,8 V6
mg/C från B235R med bägge ar. 0.64 och 0.86 turbine hus.
Kört på 3an
Brukis 9-3 Viggen, "bone stock"
Leksak 9-3 2.0T Stående 1700m, 313m/h http://www.garaget.org/?car=164450
just de..Ursprungligen postat av Corleone
iofs en T28 av större modell räcker vel nästan til 400hk ääven en sådan dära S60R-KKK turbo ska vel räcka till 400hk på en saab blir ännu mera respons..
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO
[quote=M.L]just de..Ursprungligen postat av Corleone
iofs en T28 av större modell räcker vel nästan til 400hk ääven en sådan dära S60R-KKK turbo ska vel räcka till 400hk på en saab blir ännu mera respons..[/quote:vsfuxm0r]
"S60R-KKK " Dvs KKK24, verkar varken gilla hög avgastemp eller högt ladd som vi saabåkare gillar.
Är inte gt35 specad för runt 550-600hk ? har för mig jag läst det nånstans. Kan iofs ha fel.Ursprungligen postat av Robert@
Mvh Simon
Simon Olsson
Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97
Ursprungligen postat av Robert@
Vad kostar en sådan turbo??
[quote=Turbo_Knuff]Är inte gt35 specad för runt 550-600hk ? har för mig jag läst det nånstans. Kan iofs ha fel.Ursprungligen postat av "Robert@":mefb338x
Mvh Simon[/quote:mefb338x]
Är inte den turbon gjord för restriktor OCH responssystem ALS ?
[quote=negative]"S60R-KKK " Dvs KKK24, verkar varken gilla hög avgastemp eller högt ladd som vi saabåkare gillar.[/quote:3349sy0y]Ursprungligen postat av M.L
då e altså 19T:n bättre då.. ja där se man
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO