Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nån fara att plugga igen denna slang?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 344

    Nån fara att plugga igen denna slang?

    Tjena!

    Är det någon fara att plugga igen denna slang: http://www.geting.se/viewimage.php?image=slang1.JPG
    Den är vel bara till för att det inte ska frysa på vintern eller?Efter som jag inte kör bilen på vintern kan det vel inte vara nån fara?Det är kylarvätska i slangen.


    Mvh

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 162
    Det är nog ingen större fara. Risken kanske kan vara att även på sommarhalvåret så kan vevhusgaserna kondenseras och tillsammans med fukt skapa s.k. "majonäs" som T7-motorerna är drabbade av med användande av förra vevhusmodiffen. Gäller troligen om man kör kortare sträckor så motorn inte hinner bli genomvarm. Har du bara lite koll och är medveten om "faran" så är det nog inga problem.

    Jag körde själv pluggat som du i nån vecka, innan jag fixade en lösning så jag kunde koppla in värmningen igen. Känns bäst så

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 344
    Citat Ursprungligen postat av Danjell
    Det är nog ingen större fara. Risken kanske kan vara att även på sommarhalvåret så kan vevhusgaserna kondenseras och tillsammans med fukt skapa s.k. "majonäs" som T7-motorerna är drabbade av med användande av förra vevhusmodiffen. Gäller troligen om man kör kortare sträckor så motorn inte hinner bli genomvarm. Har du bara lite koll och är medveten om "faran" så är det nog inga problem.

    Jag körde själv pluggat som du i nån vecka, innan jag fixade en lösning så jag kunde koppla in värmningen igen. Känns bäst så
    Tackar för hjälpen Kan man kanske få se en bild på din lösning hur du har gjort?


    Mvh

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 162
    Jag använde en dubbelbanjo och anslöt slangen där turbons vattenrör löper ut från toppen. Jag VET inte om det funkar egentligen, men istället för originalet som är anslutet till det långa vattenröret strax innan turbon, så anslöt jag alltså där uppe istället. Det är ju bara ca 20cm ifrån där det satt från början alltså, och flödet borde vara lika bra tycker jag. Känner jag på slangen när termostaten öppnar så känner man att slangen blir varm i alla fall. Så jag hoppas det funkar.

    Hade ingen bild där man ser slangen i sin helhet, men jag tror du förstår hur jag menar ändå.




  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 344
    Danjell>>Tack för hjälpen!Kom på attm an kanske skulle kunna skarva på ett t-kors innan slangen blir stålomspunnen?Kanske funkar det också?



    Mvh

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 162
    Ja, det lär nog också fungera.

    Lycka till!

    /D

Liknande ämnen

  1. Hjälp! Vad gör denna slang???
    Av t-uddemar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 07:58
  2. Bytt till stålomspunna, plugga denna?
    Av Aeropojk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 21:39
  3. Vad gör denna slang???
    Av Dirq i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 09:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •