Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Många frågor om Saab 9000CSE

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    16

    Många frågor om Saab 9000CSE

    Tjena!

    Har sökt igenom forumet å läst FAQen men har en hel del frågor kvar som jag hoppas ni kan svara på.. är pga utökning i familjen sugen på en bruksis med bättre lastnings egenskaper och av de bilmärken/modeller jag kollat på så skulle en 9000CSE funka bra för mina behov. Små pengar och stora bilar. Aldrig ägt en Saab men nån gång kanske blir den första? :-)

    Var bra svar i FAQen om vanliga fel osv men saknade info om utrusning, motoralt. mm. Här e mina frågor;

    1. Vad skiljer CS och CSE? Dvs utrustning mm. Vet såpass iaf att CD är sedan modellen och jag vill ha en halvkombi så jag kan lassa barnvagn :-)

    2. Vad skiljer utseende mässigt mellan en CS/CSE och Aeron? Dvs ifall man skulle vilja få lite Aero-optik.. vet att det kanske e lite overkill på en bil som kostar -50k men brukar vara lite slösaktig på mina bruksbilar :-)

    3. Hur många mil klarar en 2.0t resp 2.3t av innan det e fenito? Dvs är det äns någon idé å kollar på CSE som gått mer än tex 18k mil? Var går sk. gränsen..
    4. Vad är kamremsbytesintervallen på 2.0t/2.3t? Eller är det kamkedja?


    5. Vilka motoralt. finns på 9000CS/E?

    6. Är 2.3t det bästa alt eller räcker 2.0t?

    7. Hur tung är 9000CS/E?

    8. Är det 5/110 som bultcirkel?

    9. Vilka andra GM-bilar har samma bottenplatta som 9000CS/E

    10. Brukar stolarna bli defekta? Typ vanligt ställe där stolen blivit sliten pga skålning etc alt. om de brukar bli snea som de äldre volvo-stolarna.

    11. Finns det några tilläggsbeteckningar på 9000CS/E typ SE etc förutom Aero.

    12. Hur vanligt är det med farthållare på 9000CS/E?

    Tack på förhand, många frågor men kommer säkert fler.
    Mikael Lindén, Göteborg

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Tråkigt svar: Sökmotorn fungerar på denna sida....
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Tråkigt svar: Sökmotorn fungerar på denna sida....
    "Har sökt igenom forumet å läst FAQen men har en hel del frågor kvar som jag hoppas ni kan svara på.. "

    Dvs hitta inget när jag sökte, har sökt som en blå... å visst sitter jag en vecka så kanske jag kan leta upp alla svar själv men vore bra för mig (å andra i samma sits) om nån kunde svara på frågorna i en å samma tråd.

    Hoppas det inte e för mycket begärt :-)

    Är själv betalande medlem i en annan bilklubb (men blir ev byte till STCS om svaren blir bra hehe) och vet att det inte är kul med folk som skriver hellre än söker men har försökt å söka.. så lite svar vore bra. Tack :-)

    Edit; Letat ytterligare men inte hittat svar.. däremot hittade jag att det tydligen finns en 9000 Turbo S... vore intressant å veta vad S:en har som inte de andra har.
    Mikael Lindén, Göteborg

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sköllersta
    Inlägg
    741
    Hallå!
    Jag har en CSE-97 2,0 steg 1.
    Har kört den i tre år och 6000 mil.
    Förutom det vanliga såsom broms, ljuddämpare och di så har inget gått sönder (ännu). Den har rullat ca 15500 mil. Ska försöka svara på en del av dina frågor.

    1. Skillnaden mellan Cs och CSE är såvitt jag vet Acc, läderklädd damask och ratt. Det är något mer men kommer inte på det nu.

    2. Kjolpaketet, vingen och stolarna är det jag vet skiljer, är säkert något mer.

    3. Vet flera bilar som gått det dubbla. Om man sköter servicen så går de hur långt som helst.

    4.Finns ingen kamrem, kedjan går enligt min mek oftast minst 20k men det varierar säkert med servicen.

    5.2,0 150 hk ltt 2,3ltt och ftt. Vet ej om det finns någon 2,0 ftt.

    6.Allt är relativt, orginal suger 150hk fett tycker jag. Chippade min efter en vecka då jag inte stod ut att bli frånåkt av gamla Toyotor. Med steg 1 så blir det en ganska trevlig bil.

    7.1490kg

    8.Vet ej

    9. Såvitt jag vet inga däremot Alfa Romeo, modell minns jag inte.

    10. Inte på min i alla fall.

    11. Nope

    12.Är nog vanligt, jag har på min.

    Att tänka på om man köper en 2,0t, köp 97 el nyare med stora svänghjulet så slipper man byta det om man skulle trimma. (Ny koppling behövs då)

    Såhär i efterhand skulle jag köpt en Aero eller 2,3 a50 jubileum
    är mer utrustning på dem.

    Hoppas jag hjälpt dig lite. Om jag har fel på några av mina svar så kommer jag garanterat bli rättad av någon av de otroligt kunniga människorna här på STCS.
    //Conny L

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Tack för snabba å bra svar Conny :-)

    Nån annan som kan fylla på med ytterligare svar är välkommna.
    Desto mer kött på bena jag har desto bättre.

    Blir nog ej att trimma, iaf inte för mycket då det skall bli en till/från jobbet-bil samt att åka på familjeutflykter med familjen osv.

    Btw brukar det finnas passagerar-airbag? Och isåfall går den å koppla ur? så man kan ha bakåtvänd barnstol...
    Mikael Lindén, Göteborg

  6. #6
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234

    Re: Många frågor om Saab 9000CSE

    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Tjena!

    Har sökt igenom forumet å läst FAQen men har en hel del frågor kvar som jag hoppas ni kan svara på.. är pga utökning i familjen sugen på en bruksis med bättre lastnings egenskaper och av de bilmärken/modeller jag kollat på så skulle en 9000CSE funka bra för mina behov. Små pengar och stora bilar. Aldrig ägt en Saab men nån gång kanske blir den första? :-)

    Var bra svar i FAQen om vanliga fel osv men saknade info om utrusning, motoralt. mm. Här e mina frågor;

    1. Vad skiljer CS och CSE? Dvs utrustning mm. Vet såpass iaf att CD är sedan modellen och jag vill ha en halvkombi så jag kan lassa barnvagn :-)
    Vet inte vad som skiljde i utrustning.
    2. Vad skiljer utseende mässigt mellan en CS/CSE och Aeron? Dvs ifall man skulle vilja få lite Aero-optik.. vet att det kanske e lite overkill på en bil som kostar -50k men brukar vara lite slösaktig på mina bruksbilar :-)
    det som skiljer utmässigt är att Aero och A50 har ett annat kjolpaket. Mellan CS och CSE så skiljer det inget..
    3. Hur många mil klarar en 2.0t resp 2.3t av innan det e fenito? Dvs är det äns någon idé å kollar på CSE som gått mer än tex 18k mil? Var går sk. gränsen..
    Det är olika, beror på hur förra ägaren har sköt motorn.
    4. Vad är kamremsbytesintervallen på 2.0t/2.3t?
    Olika där med.. Men runt 20:000 kan man säga.
    5. Vilka motoralt. finns på 9000CS/E?
    2.0i 2.0ltt 2.3i 2.3ltt 2.3ftt
    6. Är 2.3t det bästa alt eller räcker 2.0t?
    Beror på hur du menar. om vxl håller eller om bränsleförbrukningen??
    7. Hur tung är 9000CS/E?
    Ingen aning
    8. Är det 5/110 som bultcirkel?
    Nej. 9000 har 4/108.
    9. Vilka andra GM-bilar har samma bottenplatta som 9000CS/E
    Ingen aning..
    10. Brukar stolarna bli defekta? Typ vanligt ställe där stolen blivit sliten pga skålning etc alt. om de brukar bli snea som de äldre volvo-stolarna.
    Stolsvärmen på förarstolen är oftast sönder.. annars är dom bra.
    11. Finns det några tilläggsbeteckningar på 9000CS/E typ SE etc förutom Aero. Nej inte vad jag vet..

    12. Hur vanligt är det med farthållare på 9000CS/E?
    Kan ja inte svara på..
    Tack på förhand, många frågor men kommer säkert fler.
    mvh//Mr_lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Conny L
    Hallå!
    Jag har en CSE-97 2,0 steg 1.
    Har kört den i tre år och 6000 mil.
    Förutom det vanliga såsom broms, ljuddämpare och di så har inget gått sönder (ännu). Den har rullat ca 15500 mil. Ska försöka svara på en del av dina frågor.

    1. Skillnaden mellan Cs och CSE är såvitt jag vet Acc, läderklädd damask och ratt. Det är något mer men kommer inte på det nu.

    2. Kjolpaketet, vingen och stolarna är det jag vet skiljer, är säkert något mer.

    3. Vet flera bilar som gått det dubbla. Om man sköter servicen så går de hur långt som helst.

    4.Finns ingen kamrem, kedjan går enligt min mek oftast minst 20k men det varierar säkert med servicen.

    5.2,0 150 hk ltt 2,3ltt och ftt. Vet ej om det finns någon 2,0 ftt.

    6.Allt är relativt, orginal suger 150hk fett tycker jag. Chippade min efter en vecka då jag inte stod ut att bli frånåkt av gamla Toyotor. Med steg 1 så blir det en ganska trevlig bil.

    7.1490kg

    8.Vet ej

    9. Såvitt jag vet inga däremot Alfa Romeo, modell minns jag inte.

    10. Inte på min i alla fall.

    11. Nope

    12.Är nog vanligt, jag har på min.

    Att tänka på om man köper en 2,0t, köp 97 el nyare med stora svänghjulet så slipper man byta det om man skulle trimma. (Ny koppling behövs då)

    Såhär i efterhand skulle jag köpt en Aero eller 2,3 a50 jubileum
    är mer utrustning på dem.

    Hoppas jag hjälpt dig lite. Om jag har fel på några av mina svar så kommer jag garanterat bli rättad av någon av de otroligt kunniga människorna här på STCS.
    //Conny L
    Inte otroligt kunnig men lite tillägg som jag hoppas är hyfsat rätt:

    1. Tror bakrutetorkare ingick, men osäker. CS har svarta stötfångare, CSE har lackade. Dock så beställdes bilarna med utrustning lite hipp som happ. Finns alltså CS med full CSE-utr.

    3. Motorerna from -94 är nog det bästa Saab skruvat ihop vad gäller hållbarhet o driftsäkerhet. Min är strax uppe i 26,000 mil, tyst o fin i motorn.

    4. From -94 bör kamkedja hålla motorn ut om man skött servicen.

    6. 2,3T tycker jag nog är den optimala: mycket effekt i en anonym bil, dock minus för försäkringskostnader.

    8. 4/108

    9. Ingen GM, dock Alfa 164 o Fiat Chroma i övrigt.

    10. Håller klart bättre än Volvo-stolar.

    12. Mycket vanligt.

    Min -94 har 2x airbag som n-vis går att koppla ur.


    Mvh

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sköllersta
    Inlägg
    741
    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Tack för snabba å bra svar Conny :-)

    Nån annan som kan fylla på med ytterligare svar är välkommna.
    Desto mer kött på bena jag har desto bättre.

    Blir nog ej att trimma, iaf inte för mycket då det skall bli en till/från jobbet-bil samt att åka på familjeutflykter med familjen osv.

    Btw brukar det finnas passagerar-airbag? Och isåfall går den å koppla ur? så man kan ha bakåtvänd barnstol...
    Passagerarairbag var tillval, jag har inte på min i alla fall.
    2,0 ltt rekommenderar jag att chippa, bränsleekonomin blev oerhört mycket bättre om man inte tokgasar samt att kan faktiskt kan göra omkörningar nu:-)
    //Conny L

  9. #9
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 116
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Conny L
    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Tack för snabba å bra svar Conny :-)

    Nån annan som kan fylla på med ytterligare svar är välkommna.
    Desto mer kött på bena jag har desto bättre.

    Blir nog ej att trimma, iaf inte för mycket då det skall bli en till/från jobbet-bil samt att åka på familjeutflykter med familjen osv.

    Btw brukar det finnas passagerar-airbag? Och isåfall går den å koppla ur? så man kan ha bakåtvänd barnstol...
    Passagerarairbag var tillval, jag har inte på min i alla fall.
    2,0 ltt rekommenderar jag att chippa, bränsleekonomin blev oerhört mycket bättre om man inte tokgasar samt att kan faktiskt kan göra omkörningar nu:-)
    //Conny L
    Airbagen är tillval.. Tro att rattairbagen är standard sedan 94 eller 95..

    Mr_lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #10
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av Conny L

    7.1490kg

    Fast då är det väl en en tomhylsa?

    (Min 9000Aero ligger på 1550kg).

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sköllersta
    Inlägg
    741
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av Conny L

    7.1490kg

    Fast då är det väl en en tomhylsa?

    (Min 9000Aero ligger på 1550kg).

    Mvh TD04
    Näe, då skulle den ju heta 7.62 eller 5.55 eller kanske 12.5/cal50?
    Eller har jag missförstått allt:-)
    I regbeviset står det 1490kg i alla fall, aeron kanske är tyngre?
    //Conny L

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252
    Det som ingår i CSE-paketet är (reservation för att jag glömmer något):
    * karossfärgade stötfångare (from 1997 fick även CS detta)
    * läderklädd ratt och växelspaksdamask
    * klimatanläggning (ACC på Saabspråk)
    * lättmetallfälgar
    * främre dimljus (upp tom 1996)
    * stora färddatorn (from 1996). Den stora färddatorn har digital klocka samt fler funktioner än den lilla som bara har analog klocka
    * farthållare
    * elantenn och högtalare (8 element) monterade från fabrik


    Samtliga 9000 från runt 1994 och uppåt har elhissar och centrallås som standard.


    Dom större motorerna (2,3 ltt 170 hk och uppåt) hade fjärrstyrt larm som standard, åtminstone from 1995.
    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Conny L
    [

    (Min 9000Aero ligger på 1550kg).




    I regbeviset står det 1490kg i alla fall, aeron kanske är tyngre?
    //Conny L
    Beror helt på vilken utrustning, sollucka m,m. Den vikten tyder på att TD bör ha solucka och vara fullutrustad. eventuellt krok också?

    /M
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425
    [quote=Conny L]
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av "Conny L":11bexm8p

    7.1490kg

    Fast då är det väl en en tomhylsa?

    (Min 9000Aero ligger på 1550kg).

    Mvh TD04
    Näe, då skulle den ju heta 7.62 eller 5.55 eller kanske 12.5/cal50?
    Eller har jag missförstått allt:-)
    I regbeviset står det 1490kg i alla fall, aeron kanske är tyngre?
    //Conny L[/quote:11bexm8p]

    Min 2.3T väger 1540 enligt regbevis (elstolar och tacklucka)

  15. #15
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Köper du en import är det troligen vanligare med passagerarairbag då tyskarna är mer hispiga av sej.

    Farthållare sitter väl i alla cse och aero, dock brukar de vara trasiga på 92-93 års modell ( standardfel på huvudenheten)

    Kamkedja är viktigt att kolla så den är bytt på 90-93 2,3 men andra modeller kan dom gå mycket långt.

    2,0 ftt finns men är rätt ovanlig i sverige( finns en del 92-93 )
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    16
    Så där ja nu börjar det komma lite svar :-)

    Verkar som man skall kolla på en sen 9000 isåfall och lackade kofångare e ju ett måste så en CSE eller Aero...

    Det som skrämmer mig är att bottenplattan delas med lite skumma bilmodeller. Vilket år kom tex Chroma å alfan? Vet att Saab brukar hoppa på sina plattor rätt sent..

    Tex 9-5-plattan började Opel med på sin Vectra 1996 medans Saab vänta några år samt Opel slutade använda den plattan 2002 och Saab fortfarande har den på sina 9-5. Detta behöver ju inte betyda att plattan är dålig osv men man får ju lite tankar till att det är gammal teknik osv. Ta det på rätt sätt :-D

    Är alla 9000CSE 4-bultade? Dvs 4/108 oavsett motoralt?

    Är det några i klubben som har 9000CSE som rena bruksbilar eller har alla dem som entiuastfordon med massa trim?
    Mikael Lindén, Göteborg

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807
    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Det som skrämmer mig är att bottenplattan delas med lite skumma bilmodeller. Vilket år kom tex Chroma å alfan? Vet att Saab brukar hoppa på sina plattor rätt sent..
    Skit i vilka bilmodeller de delade plattor med huvudsaken är väl att den är bra? och det är den även om den är gammal.
    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Är alla 9000CSE 4-bultade? Dvs 4/108 oavsett motoralt?
    Japp!

    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Är det några i klubben som har 9000CSE som rena bruksbilar eller har alla dem som entiuastfordon med massa trim?[/
    Det är nog en hel hög.
    Själv försöker jag kombinera bägge delar......


    Förresten, undvik TCS bilar (antispinn) det är djävulens påhitt från maktkampen med Volvo på sent 80-tal.
    Bra när det funkar men destu sämre om det det krånglar.....

  18. #18
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Så där ja nu börjar det komma lite svar :-)

    Verkar som man skall kolla på en sen 9000 isåfall och lackade kofångare e ju ett måste så en CSE eller Aero...

    Det som skrämmer mig är att bottenplattan delas med lite skumma bilmodeller. Vilket år kom tex Chroma å alfan? Vet att Saab brukar hoppa på sina plattor rätt sent..

    Tex 9-5-plattan började Opel med på sin Vectra 1996 medans Saab vänta några år samt Opel slutade använda den plattan 2002 och Saab fortfarande har den på sina 9-5. Detta behöver ju inte betyda att plattan är dålig osv men man får ju lite tankar till att det är gammal teknik osv. Ta det på rätt sätt :-D

    Är alla 9000CSE 4-bultade? Dvs 4/108 oavsett motoralt?

    Är det några i klubben som har 9000CSE som rena bruksbilar eller har alla dem som entiuastfordon med massa trim?
    På den tiden va saab med och utvecklade bottenplattan, inte som idag när saab är en slasktratt för dåliga GM idéer

    CSE säger egentligen inte så mycket efterso det är bara utrustningspaket men du hittar allehanda entusiaster/bruksbilsförare här i klubben.
    Min senaste lite "dyrare" bil va en -97 9000 aero automat , det va en trevlig bil förutom att den gått som bruksbil så skicket va inte 100%
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av lindengbg
    Så där ja nu börjar det komma lite svar :-)

    Verkar som man skall kolla på en sen 9000 isåfall och lackade kofångare e ju ett måste så en CSE eller Aero...

    Det som skrämmer mig är att bottenplattan delas med lite skumma bilmodeller. Vilket år kom tex Chroma å alfan? Vet att Saab brukar hoppa på sina plattor rätt sent..

    Tex 9-5-plattan började Opel med på sin Vectra 1996 medans Saab vänta några år samt Opel slutade använda den plattan 2002 och Saab fortfarande har den på sina 9-5. Detta behöver ju inte betyda att plattan är dålig osv men man får ju lite tankar till att det är gammal teknik osv. Ta det på rätt sätt :-D

    Är alla 9000CSE 4-bultade? Dvs 4/108 oavsett motoralt?

    Är det några i klubben som har 9000CSE som rena bruksbilar eller har alla dem som entiuastfordon med massa trim?
    Vad för oro för bottenplatta??? Saab styrde det arbetet o ingen kunde påstå att bottenplattan var bilarnas svaga del, direkt. Gammal teknik? Ja, men du söker en bil som slutade tillverkas för åtta år sen. Saab, Fiat o Alfa släppe ju alla sina i mitten av 80-talet.

    Målade stötfångare är att föredra. De omålade ser ut som en krockad 9000 som fått nya stötfångare som skall in på målning...

    Alla 9000 är 4/108.

    Jag har min CSE som rent bruksfordon. Med 200 hk behöver du inget trim. Dock.., kommer jag nog att börja ställa av den så småningom för att ha den som ren sommarbil, för att istället frakta runt familjen i en Volvo S80 om vintrarna. Jag har haft tankar på att sälja den, men, man får så lite för dom o som semesterlastad långfärdsvagn genom landet är den fan oslagbar med det underbara vrid som finns att tillgå i motorn.

    Så: Köper du en fräsch 9000 är jag tämligen säker att du blir nöjd, gärna med lite vridmoment i motorn, då bilen är stor.

    Mvh

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Titta efter en A50 dvs jubileumsmodell som såldes 97-98 dvs dom sista årsmodellerna, det är kanonbra bil med all utrustning man behöver och den har aeron kjolar osv dvs den ser ok ut
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

Liknande ämnen

  1. Några frågor om 9000Cse 2,3T -1996
    Av Sundance Kid i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 18:03
  2. Ang. luft/vatten/värme till mkt trimmad 9000cse - frågor!
    Av Olle_Sthlm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 23:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •