Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: hopplöst att sälja saab 900a?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    tror inte helelr de riktigt gäller pengarna såsett.
    johanbostrom din farsas bilar har väl antagligen vatt rätt nya osv va?
    Max 2 år alla 4 ...

  2. #22
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574
    Citat Ursprungligen postat av johanbostrom
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    tror inte helelr de riktigt gäller pengarna såsett.
    johanbostrom din farsas bilar har väl antagligen vatt rätt nya osv va?
    Max 2 år alla 4 ...
    vi får byta bil =D

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Citat Ursprungligen postat av johanbostrom
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    tror inte helelr de riktigt gäller pengarna såsett.
    johanbostrom din farsas bilar har väl antagligen vatt rätt nya osv va?
    Max 2 år alla 4 ...
    vi får byta bil =D
    Lägg emellan 50 000 till skattemyndigheten så...

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    493
    När jag sålde min M5 3,8 för 2år sedan, så annonserade jag ut den
    för 95k, fick ingen respons förutom bytesförslag med en BMW
    750e38 som är ännu mer svårsåld och en Audi cab vilket ju
    var helt odugligt, jag ville ju ha en åretrunt kombi.
    Sänkte till 85k efter 2veckor och då började det röra på sig
    bilen såldes ganska snabbt för 77k. De fick en superfin
    välvårdad 13kmila 340hk M5 för småpengar. Jag gav 120 för den
    2000mil tidigare men det är köparens marknad finns det ingen
    efterfrågan så finns det inte, och jag ville byta bil under semestern så
    det var bara att pruta.

    Sålde i går min superfina audi 80 1,8s nybes/nyskatt för 12000:- det var nog
    rätt pris för telefon gick rätt het och annonsen låg ute i 2 dagar
    sen var bilen i sitt nya hem 20 mil härifrån.
    9-3 SC 1,9tid -08

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544
    Med rätt pris går allt att sälja..
    De spekulanta är oftast inte "dumma i huvudet".. De vet vad de ska betala.. Tror inte jag är själv här som sitter o jämför 100tals bilar på blocket för att få en blick över prisbilden som råder för just den modellen man är intresserav av.. Dividerar med sig själv, jämför hit o dit.. Slutar oftast med att man har kanske 2-3 bilar det handlar om.. Den som ger bäst pris "vinner.."
    I detta fallet är det lite speciellt.. Personligen skulle jag inte köpa för de pengarna.. Roligare att bygga sin egna stil om man ändå ska lägga ned mycket pengar på den. Fast det finns nog många som inte tycker så
    Lycka till med försäljningen

  6. #26
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 569
    Bilen är skitfint, inte de..

    Men 90.000:- e mycket.. Snackade med en polare igår, han köpte en 900 2.0T -95, Svart Coupe, med skinn, 17", 2.5" osv...

    18.000:-!!!!

    Man kan göra rätt mycket för 72.000:- faktiskt, men visst, man får grymmt mycket bil för 90 endå på något sätt om man vill ha trimmet.

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Bilen är skitfint, inte de..

    Men 90.000:- e mycket.. Snackade med en polare igår, han köpte en 900 2.0T -95, Svart Coupe, med skinn, 17", 2.5" osv...

    18.000:-!!!!

    Man kan göra rätt mycket för 72.000:- faktiskt, men visst, man får grymmt mycket bil för 90 endå på något sätt om man vill ha trimmet.

    Mvh
    Bra pris, MEN VAFAN!! Snart får vi ju ge bort bilarna för att bli av med dom! Jag väntar lite och sen åker bilen ut på annons. Får se vad jag lägger ut den för.

    EDIT:
    Om ni har ork och lust så kan får ni gärna kika på min bil på garaget och sen ge ett uppskattat "slutpris", dvs efter prut. Blir det allt för OT så ta det via PM.

    Den har gått strax över 19.000 mil och jag byter bromsbelägg och skivor bak till helgen. Byter nog bromsvätska också, samt olja. Börjar vara dags för det.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Ursäkta ytterligare en offtopic, men efter att surfat runt på blocket för att kolla in prisnivån på 900 så såg jag denna: http://www.blocket.se/vi/7066252.htm?ca=7_s

    Inte fanns det 900 2,3L Talladega? Jag har bestämt för mig att det endast fanns i 2,0T 185hk. Namnet Talladega var väl från nån ovalbana där 9000 Turbo nån gång hade rekordet i medelhastighet. Sedan började de sälja Talladegor i 9000 utförande. Marknadsploj....

    Edit: Visst fasen fanns den som Talladega.... Iallafall om man får tro vägverket.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  9. #29
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 135
    Medlem#
    3409
    Har en polare som precis sålde sin 900 -95:a,,svart med solar över allt,, sen inget gjort förutom Viggenspoilerpaket.

    Fick 55.000:-

    Helt ok.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 683
    Nu skall jag inte verka negativ, bitter och inåtvänd, men för att generalisera lite:

    Moddade bilar:
    Är många gånger "iskalla". Skall vara en entusiast som snubblar över den isf, men en sådan människa vill gärna sätta sin prägel på bilen och väljer då, en orginal han/hon med, och skyr inte att lägga mer istället, så länge det är "eget".

    Trimmade:
    Folk(läs: alla som inte häckar på stcs grovt räknat) lever fortfarande i världen saab=chokladlåda, trimmad saab=stooora hål i lädret...
    Kvar har vi då glada yngre bilförare som är ute efter en "fräsig" förstabil, har pappa pengar och inget inflytande, ja då kan det gå vägen.

    Att sälja en customiserad och trimmad ng900 sällar sig till en liten skara köpare.
    Kan 19-åringen få en M3 plastad 325:a för samma slant, blir valet oftast Bayraren före Saaben.

    Sålde min otrimmade ng900-97 med 12k på mätarn och fullservad, hade viggenpaket, vinge och blå/svart viggenskinn. Fick 65kkr för den, men det är ett halvår sen...

    Bit mig inte i halsen, men nånstans här plus semester ligger "orsaken" är jag rädd...

    /Johan
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  11. #31
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Bilen är skitfint, inte de..

    Men 90.000:- e mycket.. Snackade med en polare igår, han köpte en 900 2.0T -95, Svart Coupe, med skinn, 17", 2.5" osv...

    18.000:-!!!!

    Man kan göra rätt mycket för 72.000:- faktiskt, men visst, man får grymmt mycket bil för 90 endå på något sätt om man vill ha trimmet.

    Mvh
    jag vet precis vad man kan göra för ca 72000kr =D Men vissa vill/kan/orkar inte.

  12. #32
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 508
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Bilen är skitfint, inte de..

    Men 90.000:- e mycket.. Snackade med en polare igår, han köpte en 900 2.0T -95, Svart Coupe, med skinn, 17", 2.5" osv...

    18.000:-!!!!

    Man kan göra rätt mycket för 72.000:- faktiskt, men visst, man får grymmt mycket bil för 90 endå på något sätt om man vill ha trimmet.

    Mvh
    Bra pris, MEN VAFAN!! Snart får vi ju ge bort bilarna för att bli av med dom! Jag väntar lite och sen åker bilen ut på annons. Får se vad jag lägger ut den för.

    EDIT:
    Om ni har ork och lust så kan får ni gärna kika på min bil på garaget och sen ge ett uppskattat "slutpris", dvs efter prut. Blir det allt för OT så ta det via PM.

    Den har gått strax över 19.000 mil och jag byter bromsbelägg och skivor bak till helgen. Byter nog bromsvätska också, samt olja. Börjar vara dags för det.
    vi vet ju vilka som köper dina bilar så du får nog rätt bra för den..
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. 900a med en del märkliga fel!
    Av jaycee165 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 15:59
  2. Sälja till firma eller sälja privat, gäller en corvette
    Av the_Mattsson i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:25
  3. Extraljus fästen till Saab 900a -92?
    Av Jimmysd i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 00:38
  4. koppling i en 900a
    Av Tommy 99 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •