Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: hopplöst att sälja saab 900a?

  1. #1
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    hopplöst att sälja saab 900a?

    har haft min bil på annons i en vecka nu utan ett enda mail eller telsamtal. Har flera kompisar som försäkt sälja liknande bilar. (påkostade ng900or) endast en har blivit av med den.

    Man brukar ju få lite roliga bytesförslag iaf såsom snöskotrar osv.

    jag inser ju att man måste hitta absolut rätt köpare som inser vad han köper men ändå =(

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 383
    Medlem#
    6410
    Kan även bero på att det är semestertider då folk i
    största allmänhet inte köper så mycket.....
    Går ju en del pengar när man har seme...

    Mvh/Ollila
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    ja du säljer en modifierad ng900 -96 för samma pengar som man kan få en 9-3a från 00 för, i vissa fall även aero :P

    Visst du har lagt ut mycket cash men som med allt custom får du nog hitta rätt köpare och det är inte lätt.


    edit: speciellt då man kan få riktigt fräsch 9000 aero med 400hk för mycket mindre pengar

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Nästan 90.000:- för en ng900 turbo..? Det gäller verkligen att hitta rätt köpare! Inte världens lättaste, speciellt inte när det är semester.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    461
    Har ute min VFR 800 till ett mkt förmånligt pris. Har iofs fått in en del svar. Men hemligheten är nog att det är semestertider... Tänkte inte på det ... Tror inte det är så många som surfar i denna värmen ..

    Mvh
    9000 ltt ca 13 k mil Nordic edition (gått i arv)
    95 2,3t Biopower Vector Kombi Jub++ -07 (såld)
    Yeti 4x4 TDI Beställd

  6. #6
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574
    Mjo förvisso så stämmer allt ni sagt. Har en polare som hade en liknande 1996a som fick 105 för den. Det är ju viss skillnad på en original 9-3 aero och min bil på alla sätt

    Men som sagt så gäller det att hitta rätt köpare som kanske tänkt göra samma mods och då är det helt plötsligt billigt.

    tänkte inte på att folk har semestrar och ligger i tält och husvagnar å grisar i solen medans jag jobbar

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    461
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    tänkte inte på att folk har semestrar och ligger i tält och husvagnar å grisar i solen medans jag jobbar
    Välkommen i klubben
    9000 ltt ca 13 k mil Nordic edition (gått i arv)
    95 2,3t Biopower Vector Kombi Jub++ -07 (såld)
    Yeti 4x4 TDI Beställd

  8. #8

    Re: hopplöst att sälja saab 900a?

    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    har haft min bil på annons i en vecka nu utan ett enda mail eller telsamtal. Har flera kompisar som försäkt sälja liknande bilar. (påkostade ng900or) endast en har blivit av med den.

    Man brukar ju få lite roliga bytesförslag iaf såsom snöskotrar osv.

    jag inser ju att man måste hitta absolut rätt köpare som inser vad han köper men ändå =(

    Jag förstår ditt dilema med att hitta rätt köpare. Står själv i valet och kvalet om jag skall lägga ner ex antal pessetas på min bil eller köpa en som redan är "färdig".

    Finns inte många bilar tillsalu som jag skulle kunna tänka mig....har bara hittat 1...

  9. #9
    Att sälja trimmad Saab är lite som att köpa en trisslott och tro att man ska vinna 25 000 i månaden i 25 år - skitsvårt om man inte ska bli av med massor av pengar.
    Min har varit ute nu i en månad, och den har gått från 105 000 kr till nuvarande 85 000 kr. Men nu hoppas jag att det blir sålt, trots en förlust på närmare 45 000 kr.
    Så jag vet vilka problem du har airflowfredde...

    Det är nog bara att inse att ska man ha en bil som man lägger ner skitmycket pengar på så får man se till att aldrig sälja den, för man får aldrig tillbaka det man lagt ut.

    Så när jag om ett halvår ska köpa en annan bil blir det nog en 9-3 lätttryckare som man smackar in ett steg1-3 i istället, sen kan man plocka av trimmet vid försäljning. Svårt att göra det när det är mycket i motorn som är bytt.

    Man får önska lycka till med försäljningen och hoppas att du inte går alltför mycket back.

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    blir nästan mörkrädd när man läser din annons.
    en hela massa läsning och masa prylar som de flesta inte vet vad det är för nått.

    sen ligger du jäkla högt i pris, en ng900 utan de där prylarna går ju för under 30 000kr...
    som de är nu får man ju väldigt mycket bil för 100 000kr och skulle jag välja skulle jag lätt ta en 9-3 aero framför en moddad 900...

    ta ner säg en sådär 15 000kr i pris, skriv hälften så mycket och testa.

    hade själv ute min ng900 förra året vid den här tiden, skrev först en annons med en jäkla massa text och prylar, inte ett jäkla svar på 2 veckor.
    gjorde en ny annons med en ny bild och lite lägre pris och skrev inte alls så mycket och fan 50 svar första dagen, dock så hade jag väl extremt lågt pris då men bara 5000kr längre än första försöket.

    ta bort de där med skambud och att du inte är desperat... låter faktiskt som du är det med denna tråden.. efter en vecka?
    pruta får du nog göra hur du än vrider och vänder dig.
    eller om du skriver vid snabb affär ingår 19 tums fälgarna eller nått.

    som vanligt säger jag, bilar är ingen sparbössa, köp en ny och när du tryckt i nycklen i tändningslåset sjönk värdet med 20 000kr på fläcken.

    jag ser iaf bilen som en hobby och nått man måste ha för jobb osv, och jag vet att det mesta jag lägger på den kommer jag ALLDRIG tjäna igen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  11. #11
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574
    dett blir första bilen jag har ägt som jag inte tjänar pengar på. Om jag inte skriver lite vad som är speciellt med bilen har jag ju ingen chans mot bilar som nästan ser lika ut för mindre pengar.

    Jag är inte desperat men ville diskutera ett fenomen som jag tycker är lite märkligt. Inte bara min men andras bilar oxå. Alla andra bilar som jag sålt har man fått en massa respons på. Men det är väl lite slow på nätet just nu antar jag.

    När jag ska köpa en ny bil vill jag veta så mycket som möjligt med bilen så jag kan jämföra den med andra bilar.

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    När jag sålde min 9000cse -93 för några veckor sedan så hade jag annonsen ute i nån vecka innan bilen blev såld. På den tiden fick jag två dåliga bytesförslag via mail samt ett telefonsamtal. Han som ringde köpte bilen.

    Nu var detta en bil som hamnade i klassen >20000:- men påvisar ju att intresset för att köpa bilar är rätt lågt mitt i sommaren.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Det är svårt att sälja lite dyrare bilar på blocket. Folk har helt enkelt inte de pengarna liggande lösa. Sedan är det många som vill ha garantier, det får man inte av en privatperson.

    När jag satte ut min annons på blocket på min 9-3, så var det på 63 000:- Ett kanonpris för den bilen, men inte en enda hörde av sig efter 3 veckor.

    När jag bytte in den på Lecab i stan, så fick jag 69 000:- för den.

    Saab 900- 9-3 är helt döda, sorry......9-5 verkar gå samma väg. Vi har ett gäng "gamla" 03- som är på väg ut från leasing, eller som vi har bytt. Taskigt andrahandsvärde är bara förnamnet.....

    Jävligt synd på en bra bil.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    213
    De är inte svårt att sälja nått om priset är de rätta!
    Nya tider nya projekt...

  15. #15
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Det är svårt att sälja lite dyrare bilar på blocket. Folk har helt enkelt inte de pengarna liggande lösa. Sedan är det många som vill ha garantier, det får man inte av en privatperson.
    Vet inte om jag håller med där, föräldrarna fick sålt sin 9-5 -04 på drygt 1 vecka t.ex.

  16. #16
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574
    9-5orna fick ju sig rejält på käften fört typ ett år sedan och 900orna har ju stått sig mycket bra jämfört med tex 9-3orna ett bra tag.

    Man för ju rejält mycket bil för pengarna om man köper saab nu iaf

  17. #17
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    Vi har haft ute en Ibiza nu i ca 2 veckor, vi har fått 2 intresserade på den. Bilen e ju kanon fin och om man kommer å kikar på den så är det enormt mycket bil för pengarna.

    Men det känns som att sommar tid är en obra tid att sälja.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Det är svårt att sälja lite dyrare bilar på blocket. Folk har helt enkelt inte de pengarna liggande lösa. Sedan är det många som vill ha garantier, det får man inte av en privatperson.
    Snicksnack, farsan har sålt många bilar för över 200 000 där inom några veckor.

  19. #19
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Fick sålt min 99T16 rätt snabbt, 2 dagar.

    Fick en massa bytesförslag med Audi 80 och Golf VR6 av någon anledning
    Till slut ringde rätt köpare och betalade cash
    ///Mackanized
    Tillbaka

  20. #20
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av johanbostrom
    Citat Ursprungligen postat av Lamer
    Det är svårt att sälja lite dyrare bilar på blocket. Folk har helt enkelt inte de pengarna liggande lösa. Sedan är det många som vill ha garantier, det får man inte av en privatperson.
    Snicksnack, farsan har sålt många bilar för över 200 000 där inom några veckor.
    tror inte helelr de riktigt gäller pengarna såsett.
    johanbostrom din farsas bilar har väl antagligen vatt rätt nya osv va?

    jag ser väl de så här, varför pröjsa 90K för en trimmad ng900 när man kan köpa en fin og9-3 Aero för samma peng, där tror jag problemet ligger jag med flera andra skulle nog gå för en 5-6 år nyare bil, om priset är det samma. går ju även få en Saab ng9-3 för snart runt 100 000kr.

    gammal bil med mycket prylar är inte värt så mycket i de flestas ögon.

    garantier på firma är inte mycket att hänga i granen har jag råkat ut för, tog ett bra tag innan jag fick 50% av verkstadskostnaderna betalada av firman jag köpte bilen av, folk tror man får mer trygghet då, tyvärr verkar de ju som man blir mer eller mindre lurad jämt även om man köper ny bil verkar de ju va massa problem.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. 900a med en del märkliga fel!
    Av jaycee165 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 15:59
  2. Sälja till firma eller sälja privat, gäller en corvette
    Av the_Mattsson i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:25
  3. Extraljus fästen till Saab 900a -92?
    Av Jimmysd i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 00:38
  4. koppling i en 900a
    Av Tommy 99 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-11, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •