Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Klonk ljud ifrån högerfram??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Floda
    Inlägg
    135
    Medlem#
    5928

    Klonk ljud ifrån högerfram??

    När jag startar på 1:an ock kör iväg hörs det ett klonk ljud någonstans ifrån höger i motorrummet tror jag. Det är när jag släpper gasen eller kopplar. Jag har kollat runt lite och ryckt lite i styrleder osv men inte hittat ngt.... . Det hörs oftast bara på 1:an och 2:an... Någon som några tips?
    --Lars-Åke Aspgren --

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Klonk ljud ifrån högerfram??

    Citat Ursprungligen postat av fuinho
    När jag startar på 1:an ock kör iväg hörs det ett klonk ljud någonstans ifrån höger i motorrummet tror jag. Det är när jag släpper gasen eller kopplar. Jag har kollat runt lite och ryckt lite i styrleder osv men inte hittat ngt.... . Det hörs oftast bara på 1:an och 2:an... Någon som några tips?
    har exakt samma, har märkt att mina klonk kommer vid lite större rattutslag.. så jag får ansluta mig till den funderande skaran!
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Tror inte att klonkandet har något med "Motor och motorstyrning" att göra så jag flyttar tråden till "Chassi, bromsar och transmission"
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Klonk ljud ifrån högerfram??

    Kom på att det kanske kan vara det "ökända" problemet med både ng900 och og9-3ans framvagn.. är väl mer eller mindre känd för att glappa vad jag försttt.. (efter att ha pratat med mekaniker vid SAAB.) Nu var ju det bara en gissning av honom, han har inte kikat på min bil, men han tyckte det lät bekant. vet inte hur man åtgärdar deta utan större kirurgiska ingrepp, någon erfaren kanske har kunskap och förslag ?
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Floda
    Inlägg
    135
    Medlem#
    5928

    Re: Klonk ljud ifrån högerfram??

    Citat Ursprungligen postat av niohundra
    Kom på att det kanske kan vara det "ökända" problemet med både ng900 och og9-3ans framvagn.. är väl mer eller mindre känd för att glappa vad jag försttt.. (efter att ha pratat med mekaniker vid SAAB.) Nu var ju det bara en gissning av honom, han har inte kikat på min bil, men han tyckte det lät bekant. vet inte hur man åtgärdar deta utan större kirurgiska ingrepp, någon erfaren kanske har kunskap och förslag ?
    Ok.. jag ska prata med min lokala bilmek och se vad han säger..
    --Lars-Åke Aspgren --

Liknande ämnen

  1. Klonk-ljud vid gas 9-5
    Av chrielee i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 00:51
  2. Glapp Drivaxel + Klonk ljud
    Av Pontaaa i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 18:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •