Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Min saab

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    robs
    Inlägg
    1

    Min saab

    Undrar vad man ska göra?
    Ojämn motorgång. Exempel. Min sambo nämde att hon tyckte att den gick ojämnt (misständer någon gång ibland). Jag åkte en längre tur ca 30 mil och inget kändes konstigt ingen misständning. Men på hemfärden 30 mil där kändes misständningarna hela resan och är sa att säga permanenta.
    Vad göra om det inte är tändstiften (tror inte det kollade dem som hastigast)? Vad kan det vara för fel.
    Bilen är en Saab 9000 cse turbo årsmodell 95.
    bilen är relativt nyservad med oljebyte osv.

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    4156
    hur långt har tändstiften gått?

    Du kan inte utesluta att det är dom det är fel på genom att titta på dom utan du bör nog börja med att prova att byta tändstiften. Tänk på att bara använda de tändstift som Saab rekomenderar för din bilmodell. Inte någonting annat, som t ex Beru, Euquem eller vad de nu kan heta (även om det nödvändigtvis inte är nått fel på de märkena). Det är viktigt för att tändningen ska fungera riktigt att det sitter rätt tändstift i.

    Nästa steg borde vara att låna en DI-Kassett du vet fungerar (Antingen från någon bekant, eller om kanske Saab har någon att låna ut) och prova med det.

    En ny sån kostar runt 2300:- så försök hitta en att låna innan du köper en ny.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Vindeln
    Inlägg
    469
    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Du kan inte utesluta att det är dom det är fel på genom att titta på dom utan du bör nog börja med att prova att byta tändstiften. Tänk på att bara använda de tändstift som Saab rekomenderar för din bilmodell. Inte någonting annat, som t ex Beru, Euquem eller vad de nu kan heta (även om det nödvändigtvis inte är nått fel på de märkena). Det är viktigt för att tändningen ska fungera riktigt att det sitter rätt tändstift i.

    Ett par sanningens ord !!
    Hé jé int lätt då hé jer svårt!
    2x9-5 2,3 my00
    -85 t16 sportsedan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •