Vad behövs göras om för att ett TD04HL-15t 5# att passa på en 9000 CD -91 200hk?Flänsen ska vara samma om jag förstått rätt.
Vad behövs göras om för att ett TD04HL-15t 5# att passa på en 9000 CD -91 200hk?Flänsen ska vara samma om jag förstått rätt.
9000 T 2.3 CD -91 200Hk
9000 2.0 CD -90
Inget svar på frågan, men jag hade inte gjort det bytet om jag inte hade ett rasat t25 och en 15t#5 liggandes. Skillnaden mellan T25 och 15t #5 är inte så stort som vissa tror. Var glad om du kan pressa ur ca 20 hk mer.Ursprungligen postat av Bryt
Man ska väl inte förakta 20hk
Hehe nej 20 hk är inte fel.... men ska man ändå besvära sig med att byta turbo så kan han ta en lite större.Ursprungligen postat av Olof
Ptja. Jag had eju hellre tagit en 15#5:a varje dag före en t25.. Det är stööre skillnad än du tror negative
9-5 2.3T BioPower MapTun
Nja... att hålla på och böka för att byta T25 till 15T#5, då har man jädrar svårt att få tiden att gå.
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Jasså ! ? Då har du upplevt något som inte jag har, självklart är 15T#5 bättre än T25 men inte nog bra för att uppdatera till. För att uppdatera en T25a skulle jag minst gått på en 15T#6 absolut MINST.....Ursprungligen postat av Freeboo
Att göra:
-Turbinhuset måste portas från runt till rektangulärt hål.
-Vattenrör måste byggas om/bytas ut så ändarna mot turbon blir M12 istället för M14.
-Oljeretur måste moddas.
-Wg fästet skall helst byggas om om mna inte vill åka med WG fäst i ett "öra".
-Luftslangen in passar illa även om det går att muta dit den.
Vinsten av bytet kan mana ju diskutera men jag ställer mig nog i linjen bakom negative.
Åkte en sommar med med 15T 5# och jag anser den som en mycket värdig utbytes agg men skall det bytas i uppgraderingssyfte är det inte värt, man "växer ur det" allldeles för fort
T25 är helt slut och har inte fått tag på något beg T25 agg.Vill inte lägga pengarna på något nytt eftersom bilen inte är värd det.
9000 T 2.3 CD -91 200Hk
9000 2.0 CD -90
Då är Mitsun ett bra alternativ om du tycker det är värt jobbet.Ursprungligen postat av Bryt
Jag hade inte valt den utan satsat på att hitta en T25:a istället.
Som sagt.Du måste byta en del grejer.
Kolla på skroten om du kan hitta vatten och öljerör.
Mitsubishin har M12 på alla banjo anslutningar och en mindre fläns på olje returen.
Om du måste byta turbo och har fått tag i en TD04 så är klart du kan få dit den.
Måste du köpa rör är det nog inte lönt.Men får du tag i dom så kan du ju använda den.
Lite kinkigt att få på inlopps slangen.Men det går :-)
There Is No Power Without Power
För runt 100-150kr får du en stålomspunnen slang på en hydraulmeck. firma. Klart värt pengarna, 3-400kr för alla, mycket behagligare att montera/demontera aggregatet sedan. Hade detta agg på min 9000-87, där var dock skillnaden större mot orginalets sura T3:a..
All idé att byta om du fått tag på ett TD04 i rätt pengar, istället för att köpa ett nytt T25.
Edit: Kan säga att någon portning genomförde jag aldrig, utan bytte bara slangar och såg glad ut. Rätt/fel, men det blev inte sämre..
9-3 SC Aero M6 -06
Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen
Inte kan det ha blivit bättre iafUrsprungligen postat av Airflow
Klart det går att hänga dit det oportat men in min värld finns det inte....men du är ju lite mer "hårdrock" oxo
Blir nog så jag får fortsätta leta ett T25 aggregat verkar vara för mycket jobb att byta till ett TD04
9000 T 2.3 CD -91 200Hk
9000 2.0 CD -90
OM man vill ha en genuin uppgradering och OM man är beredd på stöket & böket det innebär att få på en Mitsu TD04..... OCH upptäcker att en 15T#6 är hopplös att få tag i = kolla då efter en 15G#7 som satt på 850R-95 (möjligen något år till). Detta aggregat på en Saab 2,3 med program typ "steg 3" från valfri firma ger enligt mig den optimala skjutsen på en vanlig familje- och bruksbil.Ursprungligen postat av negative
T3-flänsbökeriet är ändå bara en aning mer bök än det övriga...
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Måste vara en turbo som är svår att få tag i då 850R kom 1996Ursprungligen postat av cedete
Jaa det var lite klantigt... men om vi säger T5-R då?
Eller T-Gul eller whatever.
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Tror 15g#7 sitter på alla 850turbo från 94-96 . Har själv ett sådant på min og900. Det skiljer lite på avgasflänsen på medellerna. Mitt från -95 har Garrett konfläns och den passade rakt av på min "batteriböj". På Volvoforumet brukar dom gå för en 1000-2000 spänn.
Fick tag på ett Tb2531 nu.Men tack för hjälpen alla.
9000 T 2.3 CD -91 200Hk
9000 2.0 CD -90