Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta från AS1 till AS2/3??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    139

    Byta från AS1 till AS2/3??

    Hej,
    har tänkt fixa en carputer till min 9-5 -99. Problemet jag har är att jag vill ha kvar originalstereon tillsammans med datorn, och AS1'an har ju som ni vet ingen bandspelare. Så då undrar jag, kan man plugga in en AS2 eller AS3-stereo istället? Det jag vill ha är följande:

    Original-look (AS1/2/3 kvittar).
    Carputer. (snart på G)
    Lågnivå-ut till ett slutsteg (har beställt adapter).
    Fungerande rattknappar, iaf volym och frwd/nxt. (Går att fixa med en gameport adapter..)
    Aux, så jag kan koppla in datorns ljud. (Med as2/3 så kan jag modda bandspelaren till en aux-port)

    Så, KAN man byta från AS1 till AS2/3? Förstår att man lär behöva gifta in den med tech-2 hos saab eller nåt ifall det funkar. Men det jag vill veta här är om det ens är praktiskt/teoretiskt möjligt? Stämmer det att AS2/3 inte har inbyggd förstärkare, och att man då måste koppla in ett till steg till front- och bakhögtalarna? Inga problem om så är fallet.

    PS. Har vänt upp-och-ner på detta forum med sökfunktionen, men hittar inget om just detta.
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    Saab 9-5 2.0t Steg:1 R.I.P

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    139
    Ingen som vet?? Aja, får väl ringa till Saab imorgon och fråga själv då, och hoppas att dom kan sina saker. Rätt vanligt att dom säger "nä det har jag ingen aning om" bara
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    Saab 9-5 2.0t Steg:1 R.I.P

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    139
    Ja, efter att ha ringt Saab i Kramfors (närmaste), Umeå, Sundsvall och sist Härnösand så fick jag äntligen hjälp. Teknikern i Härnösand sa att det skulle gå bra, bara enheten var ordentligt skild.
    Så sedan for jag på skroten och skaffade mig en AS2, och därefter in på Motorcentrum i Kramfors för att boka en tid.

    Så nu på onsdag ska jag dit, tar väl inte lång tid. Och adaptern från Backes är på väg.

    Sen ska jag ju ha ett 4-kanalssteg också. Vad tror ni om detta? http://www.nardik.se/billjud/magnat/...g/rock600.html (Magnat The Rock 600)

    Ska driva ett par 3,5" i instrumentbrädan samt 6x9'or i hatthyllan, så mer kräm än sådär behövs inte tror jag med tanke på att jag drivit samma högtalare utan problem med en stereo på 4x50W. En sak som jag såg var bra var att det hade lågnivåutgång för vidarekoppling till fler slutsteg, så det är bara att plugga in mitt bas-steg i det där eller vice versa.

    Sen är det ju bara datorn som fattas!
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    Saab 9-5 2.0t Steg:1 R.I.P

  4. #4
    Ska du inte ha högtalare i dörrarna fram och bak?

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    139
    Nej, inte i nuläget iaf. Kan hända att jag senare kopplar in till framdörrarna. Men med ett par infinty Ref. 3,5"or fram samt 6x9or bak så bör det ju låta hyffsat iaf, tillsvidare.
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    Saab 9-5 2.0t Steg:1 R.I.P

Liknande ämnen

  1. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-24, 09:29
  2. byta från t8 till t16
    Av fattaren i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 21:56
  3. Byta från AS1 till AS3
    Av JkbPower i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 01:06
  4. byta från 2,0t till 2,3t
    Av steve_pett i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 20:32
  5. Byta från 4/108 till 5/112 på 9000?
    Av putte i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-22, 23:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •