Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Konstigt ljud från Ac'n

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    135

    Konstigt ljud från Ac'n

    När jag var ute och körde för någon vecka sedan hörde jag plötsligt ett konstigt ljud. Det låter som ett sorl, ungefär som när man öppnar en kylskåpsdörr fast kompressorn inte går. Dessutom märkte jag att det blev tyst efter ett par sekunder om jag tryckte på econ.

    Hur som have så tänkte jag inte mer på det, då acn kylde utmärkt men allt eftersom tiden gått blir ljudet bara högre och högre och acn kyler sämre och sämre. Kan inte höra något ljud utanför bilen utan det låter som om det kommer någonstans från passagerarsidan, ungefär där styrdonet sitter. Så fort jag sätter på acn så börjar det sorla och det blir tyst ett par sekunder efter jag stänger av den.. och nu kyler den nästan inte alls.

    Någon som varit med om något liknande eller har någon idé om var man ska börja felsöka?

    /Kalle

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 882
    Citat Ursprungligen postat av [url=http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=77767
    MrTurbo[/url]] *Sök först! http://forum.saabturboclub.com/search.php Frågan kanske redan är ställd.
    *Skriv TYDLIGA rubriker för inläggen! Så man förstår vad det handlar om. "Hjälp!" eller "Se hit" är INTE bra...
    *Glöm ej skriva vilken bilmodell det gäller.
    PS. Ett tips är att skriva in bilmodellen i din profil så slipper du göra detta, alternativt glömma, det i varje inlägg.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    135
    oj... det är en 9-3 -99

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Småland
    Inlägg
    618

    Re: Konstigt ljud från Ac'n

    Citat Ursprungligen postat av Victory
    Någon som varit med om något liknande eller har någon idé om var man ska börja felsöka?

    /Kalle
    Fyll på gas.
    "Kan man få lite vanlig allmän lagning"

Liknande ämnen

  1. konstigt ljud från turbon
    Av m_nordh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 01:08
  2. Konstigt ljud från motorn??
    Av saab 9000T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 18:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •