Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 3" fullflödes med race katt

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157

    3" fullflödes med race katt

    Hej Har nu 3" efter katten, hur mycket mer ljud blir det med komplementet 3" all the way med race katt?

    Vill inte att det skall bli störande i kupen. nu hörs det inte märkvärt om man inte brassar hårt.
    Saab ng900 SE 2.0T -97

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    3" hela vägen ger ett eller ett par snäpp högre ljudnivå, i alla fall upplevt av föraren. Enligt min erfarenhet så brukar det dock först vara vid högre laddtryck som ljudnivån verkligen ökar markant.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1 199
    Citat Ursprungligen postat av KK
    3" hela vägen ger ett eller ett par snäpp högre ljudnivå, i alla fall upplevt av föraren. Enligt min erfarenhet så brukar det dock först vara vid högre laddtryck som ljudnivån verkligen ökar markant.

    Mvh

    KK
    jag kan inte säga annat än att hålla med dig där KK, låter inte så där jätte mycket mer innan man kommer upp i högtladdtryck.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    157
    Hej
    Det låter ju bra, vill inte att det ska låta om så mycket mer p åtomgång, plus svensson åka. Vill inte ha epa ljud.
    Saab ng900 SE 2.0T -97

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-17, 22:53
  2. Skillnad på Sport och Race katt från Speedparts?
    Av rpracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 10:38
  3. Val av race/sport katt
    Av Plupp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 17:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •