Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: AC-krångel på 9000 2,3T

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    22

    AC-krångel på 9000 2,3T

    Har nyligen provtryckt och fyllt på min ac som fungerade bra några dagar tills idag!. Provtryckte den igen idag och allt där är ok, säkringarna är hela samt relät. Problemet är att pumpen inte startar, men kopplar man direktström på kopplingen som sitter fast på ovansidan av ac-pumpen så funkar den. När jag slår på bilen så står det 2 i displayen, misstänker att detta betyder 2 fel.. Någon som har haft något liknande fel? som vet vad det kan vara
    Alex
    Saab 9-3 Aero -01, Saab 9-5 Aero-08, Mustang -09 kompressor

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 875
    Felsökningstips ACC2.

    Lycka till!

    Edit: Den säger kanske inte så mycket utan kolla denna tråd först: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=140310
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    22
    Tyvärr hjälpte inte de andra trådarna har ej fått igång den än var ute och mätte och donade igåt. Det som jag kollat och som funkar är, lilla tempgivaren i bilen med fläkten funkar, utetemp, rellät innanför handsfacket funkar säkringarna är hela. armen för värmeregleringen också den innanför handsfacket fungerar den med. Kan någon ge lite tipps vad mer man kan kolla och gärna var dessa saker sitter. För pumpen går hur bra som helst om man kopplar 12v direkt på kontakten ovanpå ac-kompressorn.Kan tilläga att jag inte heller har någon värme, men det hade jag inte innan ac-n ballade ur heller.
    Alex
    Saab 9-3 Aero -01, Saab 9-5 Aero-08, Mustang -09 kompressor

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 192
    Major probblems antar jag. Värmen får du inte från AC;n. Spjällmekanismen i fläkthuset kan pajja o då får du ingen värme alls.

    Tryckvakten kan va paj. Annars e de ACC-panelen som lagt av. men kolla tråden i ovanstående länk oxå. Den e bra.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

Liknande ämnen

  1. Centrallås-krångel 9000 CSE -96
    Av LillLövis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 12:07
  2. Ac krångel på 9000 cse
    Av Pinnen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-16, 23:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •