Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Omlackering av framskärm - misstänker fuskjobb

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Tjockhult
    Inlägg
    613

    Omlackering av framskärm - misstänker fuskjobb

    Hej!

    Har börjat studera ett omlackjobb som gjordes på ena framskärmen. Jag ser att lackerarna inte verkar ha demonterat innerskärmen och det ska man väl ändå göra? Som det är nu är det lack på innerskärmens plast och jag undrar lite kring HUR ett framskärmsjobb ska göras för att anses vara riktigt gjort.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    540
    Medlem#
    14235
    Hej

    "Hur man skall göra" beror väll helt på priset och vad som är överenskommet.

    Hade resultatet blivigt betydande anorlunda om de lackat skärmen utan innerskärmen?

    MVH

    Viktor

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Det är såhär det fungerar, brukar titta på den lokale lackerarens jobb och ibland blir man mörkrädd men så länge ingen klagar så fortsätter dom och den lilla procenten som verkligen klagar får säkert problemet åtgärdat, resten sitter hemma och muttrar bara.

    Jag åkte tillbaks till nämnde lackerare med en grannes morsas bil och frågade rakt ut var yrkeshedern hade tagit vägen, påstod sig ha bytt hela frontbalken vid huvlås och huv och lysen och allting men en blind höna hade sett att han bara grovriktat och lackat. Lysena satt snett, lacken var under all kritik osv.............Men då vart han bara sur och lommade in och sen tog han in bilen igen. Inte för att det vart så där väldigt mycket gjort efteråt men ändå.........
    Skulle jag göra såna jobb skulle jag skämmas ögonen ur mig, hellre då lägga ner lite mer tid snudd på gratis och få en nöjd kund. Nånstans i slutändan tror jag att jag tjänar på det ändå.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    106
    Att demontera en innerskärm kan vara en lackerares mardröm Fått tillabka Xantal bilar där dom inte ens har tagit och lackat den lilla skärmkanten... Där pratar vi slarv! Dom har aldrig orkat böja sig ner och titta men står man på knä så lyser det Sen har vi rinningar och apelsinhud...
    Saab 9-3 1999 2.0ts 268 Silver
    http://www.garaget.org/?car=180134
    If everything is under control you are not going fast enough!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Tjockhult
    Inlägg
    613
    Citat Ursprungligen postat av fader
    Att demontera en innerskärm kan vara en lackerares mardröm Fått tillabka Xantal bilar där dom inte ens har tagit och lackat den lilla skärmkanten... Där pratar vi slarv! Dom har aldrig orkat böja sig ner och titta men står man på knä så lyser det Sen har vi rinningar och apelsinhud...
    Uselt jobb mao..
    =(

    Blir att ringa och presentera problemet, slösa bort tid på att behöva visa upp bilen och i bästa fall få den omlackad.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    106
    Så länge man är trevlig så finns det chans till upprättelse!

    Tredje gången jag skickade iväg en bil till samma lackerare var jag dock förbannad.Första gången var det en apelsin med rinningar överallt, andra gången lyste spackel och grundfärg igenom och sista gången hade dom lyckats få rinningar ÖVERALLT!

    Så jag försökte vara trevlig, men de gick inge bra
    Saab 9-3 1999 2.0ts 268 Silver
    http://www.garaget.org/?car=180134
    If everything is under control you are not going fast enough!

Liknande ämnen

  1. 9-5 20t -02, bilen dog. Misstänker bränslepumpen?
    Av criss i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 17:48
  2. Omlackering av framskärm. Nyansskillnader?
    Av TurboAnde i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 23:00
  3. Misstänker fel låda
    Av MoFFo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 08:50
  4. [LÖST] Fuskjobb av Biva Örebro
    Av Plupp i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-08-30, 18:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •