Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: HJÄLP! Ställa glt 9000t - 85

  1. #1

    HJÄLP! Ställa glt 9000t - 85

    hej! ska ställa upp mitt glt lite, ligger på 0.3 och det ska ju ligga kring 0.4-0.45 , har en saab 9000 turbo - 85

    idag när jag skulle ta en titt hur jag skulle gå till väga när man ska skruva på WG armen så ser jag att det inte finns plats nån stans att stoppa in en nyckel

    hur gör jag för att så enkelt som möjligt kunna komma åt och skruva på armen?

    tacksam för svar!
    Live Fast, Die Young

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    433
    Man gör det lättast underifrån

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    tack för svar!

    men downpipen är ivägen?
    är det lättast att montera ner downpipen eller hur ska man annars gå till väga?
    Live Fast, Die Young

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Krille_Krille
    tack för svar!

    men downpipen är ivägen?
    är det lättast att montera ner downpipen eller hur ska man annars gå till väga?
    Du får in handen. Tag en skapligt kort nyckel så går det. Lättast med vänsterhanden från sidan tror jag.
    Tänk bara på att låta turbon svalna lite mellan testerna.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Qvintus
    Citat Ursprungligen postat av Krille_Krille
    tack för svar!

    men downpipen är ivägen?
    är det lättast att montera ner downpipen eller hur ska man annars gå till väga?
    Du får in handen. Tag en skapligt kort nyckel så går det. Lättast med vänsterhanden från sidan tror jag.
    Tänk bara på att låta turbon svalna lite mellan testerna.
    '

    jaha! ok, men behöver jag bara skruva på muttern? måste man inte skruva hela stången?

    tack för svar
    Live Fast, Die Young

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873
    Citat Ursprungligen postat av Krille_Krille
    jaha! ok, men behöver jag bara skruva på muttern? måste man inte skruva hela stången?

    tack för svar
    Jo, du måste först lossa muttern som låser, sedan hakar du av änden från axeln och skruvar på änden med hålet i medan du håller fast änden mot klockan så att den inte vrider sig.
    Låter väl rimligt att skruva 3-4 varv, haka på stången och sedan mäta GLT igen?

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Jo, du måste först lossa muttern som låser, sedan hakar du av änden från axeln och skruvar på änden med hålet i medan du håller fast änden mot klockan så att den inte vrider sig.
    Låter väl rimligt att skruva 3-4 varv, haka på stången och sedan mäta GLT igen?

    Lycka till!
    jag fattar inte hur man ska få plats med det, om jag inte klarar det så tar jag bort downpipen, joo, 3 - 4 varv tror jag blir bra!

    tack för svar
    Live Fast, Die Young

Liknande ämnen

  1. Snabb hjälp Ställa t5 kamkedja.
    Av Jonas_latt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 22:17
  2. photoshop hjälp --> 9000T färgbyte.
    Av -Konrad- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-26, 13:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •