Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Är detta pris orimligt?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223

    Är detta pris orimligt?

    Har lagt ut min bil på annons. Inte en ända har ringt...vad är det som är fel??

    Här är en länk till annonsen!

    http://www.blocket.se/vi/8744129.htm?ca=8_s
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    2 178
    import, höga mil och en massa grejor som är "sådär" och inte fungerar. Personligen hade jag inte gett mer än 5000:- för en sån bil. För 15k hittar man bilar som har gått hälften så långt och som faktiskt fungerar felfritt.

    Men det är jag det

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223
    Citat Ursprungligen postat av zsh
    import, höga mil och en massa grejor som är "sådär" och inte fungerar. Personligen hade jag inte gett mer än 5000:- för en sån bil. För 15k hittar man bilar som har gått hälften så långt och som faktiskt fungerar felfritt.

    Men det är jag det
    Kan va sant...men det är ju trots allt en 95a...
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    370
    jah håller med (TYVÄRR) men kika runt lite på vad man får för 15K.
    37000mil... det är en bit det...
    9-3 2,0t -00 självklart T5...
    Remember the tight ones

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trelleborg / Vallby / Skåne
    Inlägg
    1 356
    Tyvärr så är det milen och de grejorna som "sådär" som ställer till det för dig .. Import skräcken är väldigt liten numera, folk har insett att det är ingen skillnad och oftast får en mer utrustad bil för samma pengar. Speciellt när skicket och milen går hand i hand..

    Men som zsh säger så är det någonstans mellan 5-10k som är mer skäligt..

    Mvh Henrik
    *BMW 530D LCI-07*
    *9000 2,3T M5 Classic-1998*
    *BMW M3 CSL-2003*

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    När det står i en annons att det finns fel som "bara" är att göra si eller så med, så drar jag öronen åt mig och lämnar objektet. Då tänker man automatiskt att ägaren redan provat fixa, men inte lyckats. Det jag tänker på är den lysande SRS-lampan.

    Sedan är inte gamla automater så åtråvärda idag när soppan är så dyr. Sedan är det väl så att även om det finns värden i kärran för 15.000 kr, så är nog de flesta rädda att de köper på sig en problembil där slutnotan inklusive reparationer närmaste åren kanske blir minst lika höga som om de satsar på en lite dyrare beg.bil. Lite för många frågetecken även för den händige således.

    Men jag hoppas ändå att rätt köpare dyker upp åt dig snart.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Mälardalen Eskilstuna
    Inlägg
    129
    Ta inte illa upp men personligen skulle inte jag köpa en sån bil för det priset tycker det är lite dyrt tanke på dom milen den har gåt.

    jag tror du ska sänka priset lite tanke på att SRS lampan lyser.

    För 15000 lyckades jag hitta en saab 9000 cse -93 som hade 27700 mil.

    David

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Hej

    Men det största problemet är inte hur långt bilen har gått, utan ta och titta i almenackan, och vad brukar infinnas sig i detta land i juli.?

    Resterna av den sk gamla industrisemestern och vem köper saker nu?

    Men som sagts tidigare, fixa vissa av felen, SRS lampan är inte bra att den lyser. Bör vara bara kontakten med sladd, kostar någon hundring på skroten och en påse bullar för att få lampan släckt.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Håller med om att det är småfelen som inte är fixade som drar ner intresset rejält.
    Folk orkar inte göra sånt (inklusive mej själv)

    Släck SRS lampan, och möt mej i gävle å pruta lite så kanske ja kan köpa den av dej
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Låter som ett intressant objekt faktiskt detta ju. Har ju mycket lull lull. Så den borde du ju få såld lätt om du fixar småfelen.

    Mvh
    Wall

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Hej

    Men det största problemet är inte hur långt bilen har gått, utan ta och titta i almenackan, och vad brukar infinnas sig i detta land i juli.?

    Resterna av den sk gamla industrisemestern och vem köper saker nu?

    Men som sagts tidigare, fixa vissa av felen, SRS lampan är inte bra att den lyser. Bör vara bara kontakten med sladd, kostar någon hundring på skroten och en påse bullar för att få lampan släckt.

    //MH
    Srs en är fixad..va den där grejen i ratten...men saab ska ha 500 för att släcka skiten och dom pengarna har jag inte just nu!
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Tycker det låter som ett bra pris. Bara att acc:n fungerar tycker jag gör att den är värd 15K. Men som sagt det gäller att hitta rätt köpare som kan ta lite "fix" på bilen.
    2007 9-3 Aero 2,8T

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425
    Rent generellt så skulle jag säga att det är svårt att sälja saab idag. Det är ett stort utbud av beg. Saabar, sen går det inte att sticka under stolen med att en bil som har rullat 37 000 mil har inte så jätte många köpare. Ett tips kan vara att annosera i lokalpressen.

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av JohnM
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Hej

    Men det största problemet är inte hur långt bilen har gått, utan ta och titta i almenackan, och vad brukar infinnas sig i detta land i juli.?

    Resterna av den sk gamla industrisemestern och vem köper saker nu?

    Men som sagts tidigare, fixa vissa av felen, SRS lampan är inte bra att den lyser. Bör vara bara kontakten med sladd, kostar någon hundring på skroten och en påse bullar för att få lampan släckt.

    //MH
    Srs en är fixad..va den där grejen i ratten...men saab ska ha 500 för att släcka skiten och dom pengarna har jag inte just nu!
    Du får garanterat vara beredd att pruta mer än dessa 500 kr om köparen ska våga ta den med lysande SRS-lampa, så jag skulle hellre låna de pengarna av ngn hygglig kompis tills bilen gått iväg. Det finns ju ingen garanti för köparen att det var bara det åtgärdade kontaktfelet, och därför kommer de dra sig från att köpa bilen på samma sätt som jag också skulle ha gjort.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223
    vafan får man inte mer för skitbilen kan man ju fan lika gärna behålla den...inge kul att gå 10 tusen back när jag köote den i mars:S
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

  16. #16
    om du inte ens kan lägga 500kr på att släcka lampan så undrar jag hur du prioriterat service och annat viktigt ...

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223
    Citat Ursprungligen postat av citizendildo
    om du inte ens kan lägga 500kr på att släcka lampan så undrar jag hur du prioriterat service och annat viktigt ...
    ja det e gankse nyligen gjort..kanske därför man e pank
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    119

    kort ägandetid

    att du själv bara haft bilen 3 månader ger ju inte heller ett tryggt intryck direkt. Som annonsen är skulle jag knappt ta den gratis pga alla småfel och dyligt.
    Saab 9-5 2,0t SE -98 Steg 1 SÅLD
    Saab 9-5 2,3t sc -06 Steg 1
    Saab 9-5 2,3t sc -04 Steg 1

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    223

    Re: kort ägandetid

    Citat Ursprungligen postat av Torpalasse
    att du själv bara haft bilen 3 månader ger ju inte heller ett tryggt intryck direkt. Som annonsen är skulle jag knappt ta den gratis pga alla småfel och dyligt.
    Tycker det är lika bra att vara ärlig!
    Saab 9-5 Aero
    Bästa bil jag haft

Liknande ämnen

  1. Är detta ett bra pris för en 9000 -97?
    Av Eindpeng i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 10:15
  2. Är detta ett bra pris på kopplingsbyte OG9-5
    Av Jonke i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 23:34
  3. Är detta ett bra pris? Saab 9-3 -99
    Av SAABFredrik i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 22:25
  4. 900 T -95, är detta ett vettigt pris?
    Av EW200 i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 00:58
  5. Orimligt högt pris för en hjulinställning eller?
    Av Andypandy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-28, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •