Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Panik!! check engin och turbo mätaren fastna?

  1. #1

    Panik!! check engin och turbo mätaren fastna?

    har en 9000 t års 90 var på väg hem och helt plöttsligt fastnar turbomätare lite över de vit och sen får jag check engin bilen blir slö och känns som om de vekrligen inte laddar vad kan ha hänt??

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 989

    Re: Panik!! check engin och turbo mätaren fastna?

    Citat Ursprungligen postat av saab-henke
    har en 9000 t års 90 var på väg hem och helt plöttsligt fastnar turbomätare lite över de vit och sen får jag check engin bilen blir slö och känns som om de vekrligen inte laddar vad kan ha hänt??
    Stången till vastegaten kan ha ramlat av, eller att någon tryckslang har gått sönder

  3. #3
    okej så i princip kolla allt som går från och till turbon så att de sitter som de ska!! men kan du förklara de dära med waste gaten lite norgrannare vad är de för en stång och vart sitter denna !?
    tack för snabbt svar.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 685
    Citerar mig själv ur en annan tråd:
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hittar ingen bra bild på en 9-5:a utan hänvisar till en bild från en 9000 bara för att illustrera vad perr och jag talar om.

    Det handlar alltså om att "retaining clip" som troligen ser annorlunda ut, har lossnat och därefter har "rod end" hoppat av "wastegate lever". Lättfixat då den hara är att haka på igen och sätta dit någon form av låsning men kom ihåg att det blir varmt därikring.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    tack tack för hjälpen jag löste problemet (typ) och undvek ett annat de var en slang som hade lossnat eller spruckit och lossnat och staget till wastegate var inte låst så den hade nog trillat bort förr lr senare tack tack

Liknande ämnen

  1. Check Engin lampa, Saab 9-3t -00
    Av Rikard i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 20:58
  2. Check engin lampan lyser. 9-5
    Av linnardt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 08:57
  3. Check Engin + missljud från turbo ? ?
    Av johan123 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 19:36
  4. check engin på 9-5 00:a aero
    Av bolin 107 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 18:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •