Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: hackande 9000 -90

  1. #1

    hackande 9000 -90

    Hejsan allihopa!
    Har nu äntligen fått ihop bilen och kunnat börja köra med den, men är ett fel som fortfarande återstår som jag inte riktigt kan få rätsida på.

    Om man kör konstant i en hastighet, eller om man gasar på försiktigt så går den ganska så bra, men så fort man vill gasa på lite så slår laddtrycket ifrån och den börjar hacka och ha sig, ungefär som att den inte få tillräckligt med soppa. Till saken hör att det sitter en 2.3l i, men bilen är egentligen en 2.0
    Har sökt runt lite på forumet och kollat, och försökt åtgärda genom det som står i dem trådarna, men det har inte blivit bättre. Så min fråga är, är det olika bensinpumpar till 2.3 och 2.0 motorerna, eller kan det vara något annat som strular sig?

    Tacksam för svar
    Rickard Strand
    //Rickard strand

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599

    Re: hackande 9000 -90

    Citat Ursprungligen postat av Ballroom_blitz
    Hejsan allihopa!
    Har nu äntligen fått ihop bilen och kunnat börja köra med den, men är ett fel som fortfarande återstår som jag inte riktigt kan få rätsida på.

    Om man kör konstant i en hastighet, eller om man gasar på försiktigt så går den ganska så bra, men så fort man vill gasa på lite så slår laddtrycket ifrån och den börjar hacka och ha sig, ungefär som att den inte få tillräckligt med soppa. Till saken hör att det sitter en 2.3l i, men bilen är egentligen en 2.0
    Har sökt runt lite på forumet och kollat, och försökt åtgärda genom det som står i dem trådarna, men det har inte blivit bättre. Så min fråga är, är det olika bensinpumpar till 2.3 och 2.0 motorerna, eller kan det vara något annat som strular sig?

    Tacksam för svar
    Rickard Strand
    Snackar vi turbomotor här så måste programmet anpassas för just 2,3 i så fall.
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    Ja det är turbomotorer. Men programvaran kommer ifrån en 2.3l så det är alltså bara soppapumpen jag funderar över.. Om 2.0l pumpen inte orkar leverera den mängd soppa som behövs när 2.3l motorn kommer upp i ladd, för det är då som den börjar lagga.
    //Rickard strand

  4. #4
    Upp
    Ingen som har den minsta aning?
    //Rickard strand

Liknande ämnen

  1. kärvande/hackande-uppgång koppling 9000
    Av björne i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 12:29
  2. Hackande turbo...saab 9000
    Av Kajsa72 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 21:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •