Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lösningen på "höga laddtryck problemet" + APC!?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    10

    Lösningen på "höga laddtryck problemet" + APC!?

    Lösningen på "höga laddtryck problemet" + APC!?
    Vi utgår från att APC-boxen man har är 100% orginalinställd såsom min från en 9000 2.0 turbo med nr: 7524143.

    Så tänker vi oss att jag har en wastegate som öppnar vid 0.7bar istället för saabs orginal 0.4 Alltså 75% ökning. Så tänker vi oss också att man sätter på motstånd på signalen från tryckklockan tills vi har samma värde från klockan på cirka 1.5bar som vi tidigare hadde på 0.85 bar. Alltså 75% ökning även där. Borde man då inte kunna åstakomma en ökning av laddtrycket utan att ändra förutsättninagrna för APC-boxen och på så vis slippa allt dedära med anpassning och lödning av pottar/motstond?

    Själv jobbar jag med elektrink så lödandet är för mig en baggis. Men anledningen til ldena fråga är att vid dessa moddar så verkar systemet (va jag hör och själv erfarat) inte jobba fullt så kontrollerat och fint som de gör orginal. SÅ just därför vill jag komma runt denna moddifiering.
    Så kan min modd jag tänkt ut funka tror ni? Laddet jag just kör i min volvo är just 1.5 bar och plockar effekt där efter :E så låter detta som att de funakr så är de allt värt att modda lite för att få de provat..

    Va tror ni ???

    Denna fundering grundades bland annat på läsning i denna tråd:
    http://forum.saabturboclub.com/viewt...light=apc+diod
    Volvo 740 GLT -90 B234F(T), Motorstyrning-vems 3.3, M90, slungdiff, 100% E85. Projekt..
    Ford Mustang Mach1 -70 351w, FMX, Ford 9". Finbil/Intresse..
    Även farlig 2.8L t6-motor påväg ner i något som rullar.

  2. #2
    Burde funke, men du har fortsatt ladetrykksenkning ved høyere turtall. At systemet ikke jobber like kontrollert og fint som du sier etter modding, kommer av at det ikke er justert rett. Er en del jobb å få det bra.
    -90 og900S Trionic 5.5
    -72 Sonett III
    Ingvar N629 på STCN

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 12:45
  2. [LÖST] Oljud från motor högersida NG900
    Av Picko1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 15:07
  3. og900 korttopp, går "tungt" *problemet löst*
    Av thurbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 11:06
  4. vevhusventialtions problemet, "oil sludge"
    Av fejjn i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •