Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: trionic 7 oljeläckage

  1. #1

    trionic 7 oljeläckage

    jag har en 9 3 aero -02 som blir av med rätt mkt olja o jag undrar vad det kan vara? har hört att T 7 motorerna har något problem med vevhusventilationen och oil sludge? kan det vara det eller kan det vara något annat? om i såfall det är vev/ oil sludge står saab för det kostnaden ( det e väl ett fabriks fel) eller får man stå för det själv? var vänder man sig

    tacksam för alla svar!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 176

    Re: trionic 7 oljeläckage

    Citat Ursprungligen postat av ZigenarTomek
    jag har en 9 3 aero -02 som blir av med rätt mkt olja o jag undrar vad det kan vara? har hört att T 7 motorerna har något problem med vevhusventilationen och oil sludge? kan det vara det eller kan det vara något annat? om i såfall det är vev/ oil sludge står saab för det kostnaden ( det e väl ett fabriks fel) eller får man stå för det själv? var vänder man sig

    tacksam för alla svar!
    Vänd dig till saab. Har du en korrekt ifylld servicebok så underlättar det säkert. om det är så att motorn fått några skador pga av att bilen dragit mycket olja och att det blivit för lite.

    Mvh Martin
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 567
    Är verkligen trådrubriken korrekt? Handlar det inte mer om oljeförbrukning än om oljeläckage?

    Brukar rekomendera Göran Larssons site för samlad info om oil sludge etc.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Trionic 5.2 med TCS konvertera till Trionic 5.2 utan TCS
    Av pallander i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-23, 19:41
  2. Oljeläckage, var?
    Av djelof i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-14, 01:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •