Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ofrånkomligt att bli besviken på verkstäder

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Tjockhult
    Inlägg
    613

    Ofrånkomligt att bli besviken på verkstäder

    Hej!

    Är det verkligen helt ofrånkomligt att bli besviken på verkstäder?

    Jag har genom åren varit med om bilverkstäder som gör usla jobb, försöker bluffa till sig onödiga jobb (exvis byte av bromsbelägg i förtid) och så vidare och så vidare och så vidare.

    Lackverkstäder som knorrat att göra om dåliga jobb och nu senast gjort hafsjobb, skadat bilen etc etc.

    Vart har yrkesstoltheten tagit vägen, eller chansar verkstadsmupparna på att kunden inte bryr sig?


    Nej usch och fy och skäms.

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Då är jag inte ensam om detta då .

    Har haft så mycket klabb med min verkstad att jag har övervägt att byta märke.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 884
    Håller verkligen med.
    Har lämnat min nuvarande och förra bil på tre olika ställen här i stan.
    Plus hos två hemmameckare som jobbar på bilverkstad.

    Ena stället bytte delar och gjorde et tok jobb.
    Men tog sjuka priser för delarna. Tex 1300:- för en handbromsvajer till og900.
    Sen när slavcylindern la av fr andra gången och en Saab kunnig kollade på den så fick jag reda på att den andre meckaren hade använt begagnade delar och jag fick betala för nya.

    Sen var det en jag lämnade till som var väldig tbillig.
    Men i vissa fall fick man köra upp och han fick rätta till saker han "lagat".
    Inga problem med att få det åtgärdat, men irriterande.
    Nu har svetsningen till avgasen lagt av som han gjorde innan också.

    En meckare på Peugot skulle fixa drivknutsdamask och abs givaren.
    Gick så bra så att jag fick byta drivkuten och ska byta absgivaren.


    Sen har jag faktiskt 2 meckare till mitt förfogande som är top-notch meckare!
    Den ena jobbar som meck på Vovlo lastvagnar och den andra är en Ford meck.
    600:-/tim hos en Ford meck....inte billigt, men det blir bra i alla fall.

    Men som du sa, så finns det en massa meckare och andra "biljobbare" som inte bör komma i närheten av ett rullande fordon.
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Kan faktiskt med gott samvete säga att vi på vår verkstad verkligen försöker se till kundens bästa och aldrig göra några hafsjobb eller liknande ..

    Sedan hjälper det troligtvis att vi är en lite mindre verkstad med ett gott rykte, så man är ju mån om dess namn.

    På en större verkstad är det nog lättare att fle uppstår, personalen är varandra inte lika nära, kommunikationen kanske glappar osv, det är inget försvar, men en av anledningarna till att det kan bli så fel ibland..

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Sen är det ju så att en svensk generellt inte klagar högljutt på verkstaden som syndat, hellre går de hem och muttrar och skriver såna här insändare.
    Skulle alla klaga och visa lite jävlaranamma att så här får det inte gå till så skulle alla dessa uppenbart dåliga verkstäder försvinna av sig själv.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Kan faktiskt med gott samvete säga att vi på vår verkstad verkligen försöker se till kundens bästa och aldrig göra några hafsjobb eller liknande ..

    Sedan hjälper det troligtvis att vi är en lite mindre verkstad med ett gott rykte, så man är ju mån om dess namn.

    På en större verkstad är det nog lättare att fle uppstår, personalen är varandra inte lika nära, kommunikationen kanske glappar osv, det är inget försvar, men en av anledningarna till att det kan bli så fel ibland..
    Kan hålla med om att en mindre verkstad är bättre. enl. vad jag har märkt iaf. På vissa stora verkstäder har mekanikerna beting också, vilket är som att klämma pungen i brödrosten... ingen bra ide´ alls.

    /Dee
    9-3SS Vector

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Tjockhult
    Inlägg
    613
    Mina erfarenheter grundar sig på både stora och små verkstäder.
    men men..

    Helt rätt är att det måste till att bråka på verkstad/lackmupp men det är så onödigt att det ska behöva gå det ledet ut. Varför inte leverera en kvalitetsprodukt från början istället för att chansa att 50% av skitjobben går genom?

Liknande ämnen

  1. Besviken på dom nya vinterdäcken :(
    Av frostyman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 13:15
  2. väldigt besviken
    Av _MoGGe_ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 14:39
  3. Besviken på BSR/PPC
    Av D.J i forum Allmänt
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 12:38
  4. Besviken på ana!
    Av Robin C i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 23:05
  5. Besviken...........
    Av Rickard93 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-12-19, 22:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •