Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Varm stereo & mittpanel, OG 9-3

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 061

    Varm stereo & mittpanel, OG 9-3

    Min original (AS2) stereo inkl mittpanel blir jäkligt varm när man kör länge.

    Har läst några liknande trådar där det har spekulerats i att det skulle vara slutsteget som alstrar värmen, det gör det säkert också men min blir varm oavsett om stereon är på eller inte.

    Har för mej att trasig acc brukar resultera i väldigt varm luft ur kanalerna, betyder det att vämepaketet alltid levererar varmluft ovsett önskad ventilationstemp, kan det isf vara en läckande kanal eller "hamnar" överskottsvärme inne i mittpanelen?

  2. #2
    Min gamla og9-3 blev varm även när bilen var ny... Hade inga problem ändå... allt fungerade som det skulle...
    Men jag var ganska orolig i början...
    /Thomas

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 061
    Citat Ursprungligen postat av 2-takt rules
    Min gamla og9-3 blev varm även när bilen var ny... Hade inga problem ändå... allt fungerade som det skulle...
    Men jag var ganska orolig i början...
    /Thomas
    Okej, jag har inte hittat något fel så det är nog som du säger fast om det är så varmt på utsidan så kan man ju undra hur varmt det är på insidan?

    Ibland blir det CD-skivorna så varma att de inte går att spela längre så det är verkligen en skruttkonstruktion om det ska vara så varmt, inte konstigt att pixlar försvinner från SID och ACCdisplayerna

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 061

    Nu vet jag(?)

    Har kollat igen och det sitter något som alstrar en jäkla massa värme, har dock ingen aning om vad det är och vad den är till för, någon som vet, kanske kan man flytta på den för det blir jäkligt varmt där den sitter?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 061
    Har alla 9-3 experter dragit på semester??

    Är det ingen som vet vad det här är för pryl?
    Den sitter innanför/nedanför stereon, troligen någon slags resistor men till vad och varför/när ger den värme ifrån sej?

    Kan inte hitta den i EPC men den ser originalmonterad ut

  6. #6
    Blir samma för mig, skivorna blir kokheta och till sist kan man inte spela dom, iallafall inte brända skivor, utan original är det enda som går, fast de strejkar ibland med.

    Hmm ingen som vet vad det är för fel, eller vad den där grejjen på bilden är!?

    MVH
    Fredrik

Liknande ämnen

  1. varm stereo 9-5a
    Av ztyler i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 22:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •