Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mp3 spelare i bilen?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    140

    Mp3 spelare i bilen?

    Hej allihopa, denna tråd har säkert tagits upp förut men jag frågar ändå.
    Tänkte skaffa mig en Mp3 spelare(bärbar minst 20gb). GÅr det att koppla in den till en As2 stereo? Har för mig att jag läst nånstans att det går att skaffa en kabel så man får ut en aux ingång till den, men jag kanske minns fel? Vore tacksam om nån kunde svara och gärna berätta hur han/hon har gjort. Vet att det går att köra via en fm modulator men det vill jag helst skippa pga av den dåliga ljudkvaliteten det då blir, det är ju redan sämre kvalitet när jag ska använda mp3

    God fortsättning!!

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458
    Tala gärna om vad det är för bil, så blir det lättare att svara! Vad jag vet så finns AS2 i ng900, og9-3 och 9-5. Förutsättningarna är kanske inte lika i alla dom bilarna.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 751
    Medlem#
    9176
    MasterP:

    Av alla inlägg här på nätet om dålig ljudkvalitet med en MP3 kopplad över en FM-sändare och in i bilstereon skulle jag tro att det finns mycket "skit" på marknaden!

    Själv köpte jag en apparat från www.ccrane.com som fungerar utomordentligt bra. Jag märker ingen sämre ljudkvalitet än vad jag får i den vanliga stereon eller radion.

    Provade förresten idag hur lång räckvidd den har (med en 1 m lång sladd kopplad till FM-sändarens antenn). Med sändaren inne i huset och genom två väggar fick jag sämre ljud 75-100 meter från huset med min original bilradio (Saab 9-3).

    Ljudkvalite och räckvidd räcker nog för dom flesta behov med en apparat från C.Crane!

    Per L

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    140
    Tack för dom snabba svaren

    Och ja jag glömde ju berätta att det är till en 9-5:a årsmodell-00 Det kanske underlättar

    Jo den fm-sändaren kanske funkar ok, men helst skulle jag vilja slippa en fm-sändare överhuvudtaget, skulle vilja kunna dra fram en kabel bara som man jackar in i mp3 spelaren när man ska använda den och enkelt kunna ta ur den ur bilen när man parkerar.
    Om det nu inte finns nån kabel man kan skaffa för att få in en aux ingång på As2 stereon så kanske man kan bygga en egen och gå in via cd-växlar ingången? För det finns väl en sån på As2:an iallafall eller?? Och om det finns en sån är det nån som vet vad det är för anslutnings kontakt till den, är det special eller nån standard man kan få tag på??

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    140
    Har sökt lite på olika trådar men inte hitta nån med nått riktigt svar på det jag undrar över?? Verkar som man får köra med fm-sändare då?

    Är det nån som har kört med Ipod? Såg i en del trådar att vissa inte var nöjda med dom? Är dom dåliga eller? Såg att det fanns fina fm-sändare till dom "orginal" på den utlänska marknaden nån som provat? Eller ska man köpa nått annat märke på mp3 spelaren och köra med en "universal" sändare? Tacksam för svar och tips

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av MasterP
    Är det nån som har kört med Ipod? Såg i en del trådar att vissa inte var nöjda med dom? Är dom dåliga eller? Såg att det fanns fina fm-sändare till dom "orginal" på den utlänska marknaden nån som provat? Eller ska man köpa nått annat märke på mp3 spelaren och köra med en "universal" sändare? Tacksam för svar och tips
    Har en kompis som har en iPod-Mini (4GB), till den har hon köpt en fm-sändare och det fungerade sjukt bra! Blev riktigt impad av kvalitén, trodde det skulle vara sämre faktiskt! Sen är iPoden en himla fin mp3-spelare måste jag säga! Trots att den är ett äpple...

    /Erik
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    674
    Jag är också intresserad av en lågnivå-ingång till orginalstereon. Någon måste väl ha en lösning på var man kan skicka in en signal? Man måste väl kunna löda in en kabel på lämpligt ställe inne i stereon om inte annat? Tips mottages varmt!
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

Liknande ämnen

  1. CD Spelare, 9-3 SS -03
    Av sweaberg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 21:29
  2. MP3-spelare i 9-3 ss???
    Av realtid i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 19:35
  3. 9-3SS cd-spelare med mp3
    Av Mange_9-3vector i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 15:39
  4. Bra alternativ till CarPC / DVD-spelare i bilen???
    Av mr.dick i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 13:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •