Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: HUr vanligt med MV-strul på T7-motor?

  1. #1
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647

    HUr vanligt med MV-strul på T7-motor?

    hej,

    är det lika vanligt att dom "nya" magnetventilerna som är till T7-systemet strular lika ofta som dom gamla till T5?

    Min bil har blivit lite lynnig de senaste dagarna med laddtrycket (max ladd stannar ofta runt 0,8 bar) och jag tror det beror på stiften, för dom är inte bytta på bra länge (över 1000 mil sedan, NGK BCPR7ES-11), men så slog det mig att det även kan vara magnetventilen som kärvar. En kompis till mig hade liknande problem med laddtrycket på sin 9000 Aero och det avhjälptes med ny magnetventil.

    mvh Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 528
    Det är ju bra att byta stift var 1000: mil, men de bör inte orsaka problem efter så kort sträcka om man bara har steg 1 trim. Säker kan man dock aldrig vara. Magnetventilen skulle det ju kunna vara, och i så fall är den ju rätt billig till din bil - under 400 kr. Så en sådan kan man ju köpa och ha i reserv om inte annat, om man nu inte har lite tajt med slantar. Då kan man ju låna av ngn och testa.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 539
    Tror mer på LMM i så fall.
    Hinner inte med allt.....

  4. #4
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    5 995
    Medlem#
    1540

    Re: HUr vanligt med MV-strul på T7-motor?

    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    hej,

    är det lika vanligt att dom "nya" magnetventilerna som är till T7-systemet strular lika ofta som dom gamla till T5?

    Min bil har blivit lite lynnig de senaste dagarna med laddtrycket (max ladd stannar ofta runt 0,8 bar) och jag tror det beror på stiften, för dom är inte bytta på bra länge (över 1000 mil sedan, NGK BCPR7ES-11), men så slog det mig att det även kan vara magnetventilen som kärvar. En kompis till mig hade liknande problem med laddtrycket på sin 9000 Aero och det avhjälptes med ny magnetventil.

    mvh Fredrik
    Från en steg1 åkare till en annan...

    Det är inte VARMA dagar som bilen dummat sig???
    Min små-dummade sig tidigare när det blev 26-27 grader ute (laddade mindre) men med nya stift slutade den med det.

    Själv har jag varit lite orolig dessa dar med +30 grader, men efter en längre tripp på autobahn med kärran och den inte tvekar eller svajar en sekund, trots 35 grader på yttertempen och låååånga fullgas accelarationer, gång på gång på gång, så kan jag bara konstatera att bilen går sjukt bra. Klart bättre än jag trodde den skulle orka med i den temperaturen med std hw.
    Och snålt gick den oxo...

    Att med fullpackad bil inkl 5 pers trampa gasen i botten från 160-170 på femman och hålla nere samtidigt som ganska många från början rätt sturska större beemers, mercor o liknande sakta försvann i backspegeln, det var lika fränt varje gång...



    Sorry för OT, men mest nyfiken om det var varma dagar bilen dummade sig, eller om det inte spelar nån roll....
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 647
    Det är nu de senaste dagarna. Igår t.ex när det bara var ca 20 grader ute.

    mvh Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Eskilstuna.
    Inlägg
    642
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Det är nu de senaste dagarna. Igår t.ex när det bara var ca 20 grader ute.

    mvh Fredrik
    Löst?

Liknande ämnen

  1. Vanligt med fel vid löneutbetalning?
    Av Pumba i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 22:00
  2. Coating - Vanligt ?
    Av SaabKillen i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 02:26
  3. Hur vanligt med TCS?
    Av Magnus 2074 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-22, 17:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •