Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stereo

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    34

    Stereo

    Har nyss köpt en 9-3 Vector -03 med en radio eller stereo som strängt taget inte låter mycket bättre än den som sitter som originalradio i min gamla Ford Mustang -65:a!!! Hur står det egentligen till med SAAB:s ljudtekniker eller är de i totalt avsaknad av sådana eller är de totalt avsaknad av hörsel överhuvudtaget?

    Hur går man tillväga för att få ett acceptabelt ljud...jag är absolut inte ute efter något exeptionellt bra ljud men det ljud som SAAB erbjuder får man ju skämmas för....

    Vi lever ju trots allt på 2000-talet men det verkar inte som SAAB:s ljudtekniker förstått det...

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109

    Re: Stereo

    Citat Ursprungligen postat av Musse
    Har nyss köpt en 9-3 Vector -03 med en radio eller stereo som strängt taget inte låter mycket bättre än den som sitter som originalradio i min gamla Ford Mustang -65:a!!! Hur står det egentligen till med SAAB:s ljudtekniker eller är de i totalt avsaknad av sådana eller är de totalt avsaknad av hörsel överhuvudtaget?

    Hur går man tillväga för att få ett acceptabelt ljud...jag är absolut inte ute efter något exeptionellt bra ljud men det ljud som SAAB erbjuder får man ju skämmas för....

    Vi lever ju trots allt på 2000-talet men det verkar inte som SAAB:s ljudtekniker förstått det...
    Jag har själv en ss -04 med 150w systemet.. och kommer få fan för detta, men tycker det låter OK.. iaf för att vara ett originalsystem..
    Men men..
    Dock finns det en hel del trådar om detta, tipset är att söka. både här och googla.

    Good Luck!

    /Dee
    9-3SS Vector

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    45
    Inte för att originalsystemen är för audiofiler, men med dina stora ord undrar jag om det är dina öron eller din stereo som är tveksamma?

    (Med andra ord, är din stereo inte fullt funktionell?)
    Min 9000 CSE 2.0t 1996 får duga som studentbil.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av kryckmeister
    Inte för att originalsystemen är för audiofiler, men med dina stora ord undrar jag om det är dina öron eller din stereo som är tveksamma?

    (Med andra ord, är din stereo inte fullt funktionell?)
    Eftersom det inte enbart är mina öron som har konstaterad det undermåliga ljudet hoppas jag på att felaktigheten ligger i stereon. Får försöka kolla upp det. Tack för tipset...

Liknande ämnen

  1. Vad har jag för stereo? (9-3SS -08)
    Av Garfield i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:33
  2. byte av stereo i en saab 9-5 me as2 stereo?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 15:59
  3. Vad är fel på min stereo?
    Av simpann i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •