Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Instruktion för eldragning till dragkrok 9-3 SC -06

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    12

    Instruktion för eldragning till dragkrok 9-3 SC -06

    Hejsan!
    Köpte en elsats för dragkrok till min 9-3 Aero SC -06, men det fanns ingen montagebeskrivning med. Pysslade dit den ändå och hittade ett tomt kontaktstycke i säkringsdosan bakom vänster bakhjul. Kopplade in och testade, inget ljus, letade i instruktionsboken och hittade på en säkring till drag i bakre säkringsdosa, monterade säkringen, fortfarande inget ljus, letade igen och hittade en säkring i främre säkringsdosa (vänster framdörr) som skall gå till drag och cigg. uttag i mittfacket, men cigg. uttaget funkar så då borde ju den delen vara ok. Har inga mer idéer, är det nå'n som har nå'n sorts beskrivning?

  2. #2
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Visserligen till SS men denna kanske kan ge några ledtrådar.
    http://www.saabcentral.com/~viscouse..._Bar_Fixed.pdf

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    84

    Re: Instruktion för eldragning till dragkrok 9-3 SC -06

    Citat Ursprungligen postat av Apjon
    Hejsan!
    Köpte en elsats för dragkrok till min 9-3 Aero SC -06, men det fanns ingen montagebeskrivning med. Pysslade dit den ändå och hittade ett tomt kontaktstycke i säkringsdosan bakom vänster bakhjul. Kopplade in och testade, inget ljus, letade i instruktionsboken och hittade på en säkring till drag i bakre säkringsdosa, monterade säkringen, fortfarande inget ljus, letade igen och hittade en säkring i främre säkringsdosa (vänster framdörr) som skall gå till drag och cigg. uttag i mittfacket, men cigg. uttaget funkar så då borde ju den delen vara ok. Har inga mer idéer, är det nå'n som har nå'n sorts beskrivning?
    Är det en dragkrok från Brink
    om det är det har deras hemsida nerladdningsbara monteringbeskrivningar se www.brink.se och välj din bilmodell
    Kör:
    SAAB 9-3 AERO 2001:a

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    12
    Dragkroken är från Brink, men elsatsen är Saab original. Det är en 13 polig kontakt och jag har en övergång till 7-polig, på vissa stift får jag spänning men inte dom som adaptern använder. Adaptern är också Saab original och jag har testat den i en annan bil och den fungerar där.... Det går ju inte direkt att koppla fel heller......

Liknande ämnen

  1. Någon som har instruktion för Defa motorvärmare till ng9-3?
    Av Spiderpig i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 00:40
  2. Läckande styrservorör og93, har någon länk till instruktion?
    Av risig9000 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 22:37
  3. Hjälp med eldragning till elstolar i en Talladega '88..
    Av kidsten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-10, 18:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •