Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: NG900 låter som man kör över brunnslock

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24

    NG900 låter som man kör över brunnslock

    Min 900 ´97 låter som man kör över ett löst brunnslock när högerhjulet(en) passerar ett gupp. Såg i bilens papper att det fanns antecknat något om fjäder(brott)?? Men bilen är besiktigad av förra ägaren, slår inte SBP ned på sånt?
    Hursomhelst, är det svårt att byta fjäder stötdämpare själv på denna bilen? (Om det nu är det som är felet, svårt att se hela fjädern).
    --------------------------------------------
    Saab 9-5 ´07 "Spritskåpet"

  2. #2
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    SBP behöver inte slå ner, men det kan bli en "bra att veta" notering. Så vart det på farsans Mitsubishi.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 003
    Låter det illa och fjädern är av så brukar det ligga en bit kvar i fjädertallriken. Oftast brukar det gå att lirka bort den lösa biten, så blir man av med missljudet iallafall.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Nyköping/Uppsala
    Inlägg
    761
    Hej,

    Jag hade ett missljud vänster fram förut. Lät ungefär som du beskriver det. Var ett krängningshämmarstag som var glappt. Bytte det och nu är det tyst.

    Mvh
    Chrisse

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24

    Fjäderbit

    Skrammlet berodde precis som Bengt gissade på att det låg 1dm fjäderbit kvar i tallriken. Bilen ser inte sned ut så jag tror jag vågar köra vidare med en "raggarsänkt" bil. Någon emot?
    Tack för tipsen.

    PS. Saabverkstaden hemma skulle ha från 4.300Kr (Beroende på vilken typ) för att byta bägge framfjädrarna om det nu skulle bli aktuellt.
    --------------------------------------------
    Saab 9-5 ´07 "Spritskåpet"

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •