Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Värde 9000 Aero -96?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    885

    Värde 9000 Aero -96?

    Vad är vettigt att begära för bilen enligt nedan?

    Scarabegrön 9k Aero -96 som gått 17000mil, full servicebok. Ej tcs eller lucka.

    Nyrenoverad & förstärkt låda med sellholmdiff (300mil)
    Sachs 600Nm koppling i samband med lådrenovering

    Koni dämpare fram, Bilstein bak. H&R fjädrar.
    Omlackerad huv (stenskott) och nederkant på en bakdörr (lacksläpp)

    JT 3" med racekat, i övrigt original.
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Hej,

    Tyvärr får du nog inte mer än runt 100' m h t miltal osv.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    885
    Hade nog inte trott på så mycket mer heller, är mest ute efter vart man ska sätta priset utan att hamna helt fel såväl upp som ner.
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 422
    100´känns inte som ett överpris iaf..
    Bara en nyrenoverad & förstärkt låda med sellholmdiff samt Sachs 600Nm koppling som allt gått 300mil är lite
    Race kat. e helt klart oxå trevligt

    Men som KK så elegant skrev är det nog svårt att få så mkt mer än runt 100´ även om det e "billigt" för denna bil i mina ögon...

    Att den gått 17000mil känns inte som något större problem när många de större/dyra slitdelarna är bytta(låda,koppling,kat, lackering).

    Hoppas det går bra vid eventuell försäljning!
    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309
    Inlägget är ju i princip som en annons, men det jag reagerar på är att bilen verkar vara "färdigtrimmad" (om nu en bil kan bli det) men den saknar sin "rätta" styrbox. Vet inte om det är så i detta fallet att den rätta boxen plockats bort inför en ev försäljning.

    Troligen är det väl lättare att sälja en otrimmad bil men jag reagerar ofta på bilannonser på bilar som är just "färdigtrimmade" men har orginal styrbox. För mig är det dock tämligen uppenbart att många plockar ur boxen innan försäljning. Skulle jag vara spekulant på en sådan bil ville jag nog även ha med programvaran den måste ju annars köpas till
    Man vet ju också att 99% av alla som trimmar börjar med en liten "chippning" som sedan leder vidare in i trimträsket.

    Betr. priset så gäller det som vanligt att hitta någon som är villig att betala för allt som du kostat på bilen.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  6. #6
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Vill du har ut så mycket pengar som möjligt så gör bilen tok-orginal och sälj låda, koppling, avgas, dämpare separat.

    Dom gottiga prylarna får du inte många kronor extra för om du inte hittar rätt köpare, och det är inte så lätt..
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    885
    Bilen har inte hunnit få nån annan programvara ännu, därav det "nästan färdigtrimmade" läget. Jag klurar på att skaffa 9-5:a istället, därav funderingarna på vad man kan få för den.

    Får tacka för infon iaf. När jag bestämt mig så får ni väl se en riktig annons kanske..
    2001 B205E, 2004 B235E, 2006 B235R & 2008 B235E BioPower
    Läs vad jag menar, inte vad jag skriver.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 950
    >>Urban

    Det finns faktiskt de som nöjer sig med att uppgradera hårdvaran och låter mjukvaran vara original Fredrik / 1941 hade gjort ungefär samma uppgradering på den 9000 Aero han hade tidigare (förutom växellådan men med en massa bussningar istället) och den gick mycket trevligt även utan uppgraderad box

    Fast jag utövade lite påtryckningar om att han borde byta box också eftersom allt annat "förtjänade" ett annat program men han sålde den innan . Fast så fick han också ett ovanligt trevligt pris för den
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Det finns faktiskt de som nöjer sig med att uppgradera hårdvaran och låter mjukvaran vara original Fredrik / 1941 hade gjort ungefär samma uppgradering på den 9000 Aero han hade tidigare (förutom växellådan men med en massa bussningar istället) och den gick mycket trevligt även utan uppgraderad box

    Fast jag utövade lite påtryckningar om att han borde byta box också eftersom allt annat "förtjänade" ett annat program men han sålde den innan . Fast så fick han också ett ovanligt trevligt pris för den
    Framförallt så vill man ju ha en annan programvara för att motorn skall må bra med de förändringarna. De flesta TD04-aggregat brukar ju uppleva skenande grundtryck med 3" och då kommer ju motorn gå rejält snålt på topp med originalprogram. Därmed inte sagt att jag inte själv har kört så... 259 km/h bidde det.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #10
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Det finns faktiskt de som nöjer sig med att uppgradera hårdvaran och låter mjukvaran vara original Fredrik / 1941 hade gjort ungefär samma uppgradering på den 9000 Aero han hade tidigare (förutom växellådan men med en massa bussningar istället) och den gick mycket trevligt även utan uppgraderad box
    Japp det stämmer! Originalprogramvara & motor men med mycket annat godis var moterat, gick den rätta vägen så att säga. Chassie, bromsar m.m. sen effekt. Den gick mycket fint. Växellådan hade även den fått sig en uppdatering men dock ej diff.

    Citat Ursprungligen postat av Mats 2720
    Fast jag utövade lite påtryckningar om att han borde byta box också eftersom allt annat "förtjänade" ett annat program men han sålde den innan . Fast så fick han också ett ovanligt trevligt pris för den
    Men jag var ju på väg in i trimtankarna. Spridare var inköpta & hade jag haft kvar bilen så hade den förmodligen fått sig annat innehåll i styrboxen till våren 2004. Men nu är det annat åkdon, sånt e livet!
    ---
    Men man får alltid tänka på att man inte får tillbaka det man lagt ut. Men med rätt köpare så kan det bli bra ändå, det gäller bara att ha tålamod och finna denna person.

Liknande ämnen

  1. Värde 9000 Aero -96?
    Av -Konrad- i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 23:13
  2. Värde på en 9000 Aero 95a?
    Av hammarslag i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 19:04
  3. Värde på en 9000 aero 95a
    Av hammarslag i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 16:41
  4. Värde på min 9000 aero?
    Av bananmanen i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 00:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •