Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vandalism med pulversläckare skadligt för lacken?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    27

    Vandalism med pulversläckare skadligt för lacken?

    Hej

    Någon har under natten sprutat vår bil med en pulversläckare. Detta är anmält till Polisen och försäkringsbolaget, men nu skulle jag vilja veta om detta är skadligt för bilen på något sätt. Lack som motor. Vilka åtgärder behöver göras. Kan man sanera själv eller måste det lämnas in? Tacksam för snabbt svar!
    Mvh Tobias

    Kör en 2,0T 93:a från 00

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Svängsta/Karlshamn/Blekinge www.thec.org
    Inlägg
    52
    rent spontant säger jag lämna in, inte du som skall stå för jobbet. sen om den ser för jävlig ut när du får tillbaka den kan du ju klaga vidare, gör du jobbet själv kan man nog inte efterbevisa att det inte var ditt fel (rengörning på "fel" sätt)

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Lund
    Inlägg
    131
    Pulver är ju inte så poppis med elektronik, skulle kunna tänka mej att motorn inte är så glad om det hamnar på fel ställe.
    Been There, Done That, Got the T-shirt

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Borås men bor i Linköping
    Inlägg
    754
    Det är ju oftast Bikarbonat i de släckarna, framförallt är det extremt korrosivt. Det gäller verkligen att få bort så mycket som möjligt, främst med tryckluft i andra hand vatten. Även om du är noga så är risken för korrosion större framgent
    Kompisen tömde en inuti bilen, trots all rengöring så rostade allt man kunde se.

    /Henke
    9-3 SS Vector-11 TX 1,9 TTiD4 Maptun steg1 http://www.garaget.org/?car=230051
    9-3 Aero-01 Maptun Steg 3 http://www.garaget.org/?car=67361 SÅLD
    BE20-86 2*850hk/3083Nm ren turbinkraft.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    2
    Vill bara säga att om man har använt eller någon annan har använt en pulver släckare så hade jag inte startat motorn, hela motor och el system är extremt känsligt för pulvret i släckarna, så det blir en total genomgång av det mesta som har träffats. Jävligt tråkigt när folk inte kan låta bli ens bilar, lider med dig.
    Kör aldrig snabbare än din skyddsängel, det är därför min kör bugatti veryon.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    27

    Suck...

    Låter tråkigt. Blir väl en dust med försäkringsbolaget med andra ord.
    Å med semestertider å allt hinner de väl inte ta den innan semestern.

    Det jäkliga är ju att jag har, eftersom jag pendlar, blivit tvungen att använda bilen ändå.
    Tog först en repa igår för att fartvinden skulle blåsa bort pulvret, sedan ett par timmars tvätt, men enligt tidigare inlägg så lär ju det knappas hjälpa utan en proffisionell sanering rengöring.
    Tack för alla svar grabbar!
    Mvh Tobias

    Kör en 2,0T 93:a från 00

Liknande ämnen

  1. För mycket motorolja, skadligt?
    Av Prez i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 19:32
  2. APC av/på/av/på = skadligt/farligt?
    Av johanbostrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 20:12
  3. skadligt för turbon?
    Av GizmoQuack i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 21:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •