Har sett 9000 med blankpolerat motorblock men aldrig en SS.
Så man kanske är först med det
http://www.garaget.org/?car=22342&image=233643
Har sett 9000 med blankpolerat motorblock men aldrig en SS.
Så man kanske är först med det
http://www.garaget.org/?car=22342&image=233643
Bild på motorblocket då?
Syns ju bara kåpor...
Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "
Motorblock är kanske fel sagt? Bilden är på nedanstående länk.Ursprungligen postat av MrTurbo
Topplock är kanske rätt benämning, för er som inte har sett SS toplock så är det inte blankt som standard utan gråräffligt
http://www.garaget.org/?car=22342&image=233643
Snyggt! gjort poleringen själv? Förbannat snygg bil också.
Lennart Andersson
Golf VR6 -92
Opel Monterey 3,2 V6
Tackar. Japp, polering gjord själv, med sandpapper samt sedan polertrissor, gick inte på 10 minuter direktUrsprungligen postat av Aceman67
Började en gång på min men kom inte så långtUrsprungligen postat av Saab 9-3 ss Cab
Ser bra ut!
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
He he, nä det är lite jobb, fast det är skoj när man kan spegla sig i denUrsprungligen postat av sportsedan
Hej,
Ventilkåpa är nog en mer korrekt benämning på det du har ägnat tid åt att polera...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Snyggt!Ursprungligen postat av Saab 9-3 ss Cab
Ska nog minsann ta och göra samma sak med mitt. Det ser riktigt skabbigt ut...
#5157
9-3 SportSedan '03
Det får du nog ta och göra med tanke på hur blank bilen din är på utsidanUrsprungligen postat av moose
Är det någon som polerat motorblocket? Man kanske skulle vara först?
Ursprungligen postat av EXD
Fast ett B2x4 block är nog inte så skoj att polera för att inte tala om frigolitblocket B207.
Nä, bättre att skaffa en sådan här aluminiummotor och sätta igång och trissa.
Mvh TD04
CH43J6 m.m.
Vad använde du för sandpapper??Hur gick du tillväga?...detta lät intressant.....
brumm..brumm...
**9-3 aero ss**
Slipade ner toplocket i omgångar. Började med grövre sandpapper. 180 papper och slutade med 800 papper. Gjordes för hand. Med maskin går det förmodligen snabbare. Sedan med borrmaskin polerade jag med grov trissa och polerpasta därefter fin polertrissa och och finare polerpasta.Ursprungligen postat av trojlee
Nu återstår vaxning av toplocket
Ursprungligen postat av Saab 9-3 ss Cab
*host* ventilkåpan *host*
Okej, sryUrsprungligen postat av 93t
Ja, kåpan ser väldans blank å fin ut.Ursprungligen postat av KK
motorblock och topplock är nog skapligt svårt, för att inte säga omöjligt, att polera på plats...
Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "
Manliga motorer, vore skoj om vi kunde höra den motorn någon dagUrsprungligen postat av TD04
Mvh Michael
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
en RR meteor eller? ser ingen kompressor så en merlin är det väl inte..
Ursprungligen postat av TD04
SAAB 9-3 SC 06 1.8t To Do List: 18", sänka , STEG 1 , Aero kjolpaket(fram och bak inköpt fram monterad)