Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: .

  1. #1

    .

    ......
    jag har en SnAABb bil...

    900Cäb

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 604

    Re: Styrservo fel/läckage NG900 -96?

    Citat Ursprungligen postat av wingman
    Har en fråga om min styrservo som bråkade idag.

    Var ute och körde idag i min 900ng -96:a, körde runt ca 40min i sakta fart, ca 0-50km/h i snitt, stadskörning, ca 28´C i luften.

    Men i vilket fall, plötsligt började servon låta när jag svänger på ratten, jag stannar och kollar under huven. Då är styrservo oljebehållaren tom och det har läckt någonstans vid remmen så det har skvätt ganska rejält där. Under bilen droppar det ca två droppar/sekunden och det blir en stor pöl där ganska snabbt. Ser också ett droppspår efter bilen därifrån jag kom.
    Men jag åker hem, ca 5min, fyller på med ny "olja" och tar en provsväng men hittar inget läckage... verkar som den slutat läcka? så vad är felet??? För jag tror inte på att den lagar sig själv...

    Någon som har en teori?
    Funderade om det kan ha varit någon slags värmeventil som lösts ut av min sakta körning med mycket ratt-vrid? överhettning? Bör tillägga att jag har noll koll på bilmotorer....

    Tacksam för svar! ska ut i garaget imon när det är ljust och kolla igen...
    Mvh.wingman
    Kan vara nått rör eller slang som vidgats under värmen.

    Vanligt är att röret rostar sönder under kylarn annars.
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    ok, tack, ska kolla igen!
    jag har en SnAABb bil...

    900Cäb

  4. #4
    Ifall någon annan får samma fel och kanske söker här på forumet...

    Verkar ha varit backventilen i styrservon som spökat och tillfälligt täppt till systemet, och oljan har byggt upp ett övertryck och tryckts ut genom packboxen i pumpen... verkar vara lite halvjobbigt att byta ventilen tror jag kör tills det händer igen, för nu läcker det inte en droppe!


    //Mvh.Wingman
    jag har en SnAABb bil...

    900Cäb

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •