Looking Good! Gillar att se ditt arbete med metallbearbetning mm.
Skickat från rymden.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Schysst katt, du måste gjort ett riktigt Kap där
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Metallbearbetning är kul
Absolut var en ära att få köpa den
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Ligger ju rätt bra i tunneln och sticker inte ner för mycket heller. Good job!
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Tråden hade halkat ner till sidan 5 så kan vi ju inte ha det.
Jaja nu kommer en uppdatering'
Byggde kompressor/turbons backventil
Planade B207 toppen till A20 motorn
Remkretsen blir ju lite speciell på denna motorn med generatorn på andra sidan.
Passade på att montera grenrör och turbo på riktiga motorn
Började med insuget
Plockade ur skrotmotorn ur bilen så jag kan börja bygga växelmekanism
Det där verkar lite halvklurigt Imponerande hantverk!
Mekanik i den högre skolan!! Me like a lot!!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Fick ju växellägena i spaken speglade, kände att jag inte ville ha det så. Därför speglade jag armen som drar växelväljaren i sidled, så den pekar in över växellådan istället.
Monterade huvgångjärnen i bakkant på huven och har länge haft en planka som håller upp huven. Nu när motorn är ur tänkte jag meka dit gasdämpare.
Idag stod stolsfästen på schemat. Trångt för allting som vanligt. Började med att montera stolsfäsetna i ovankant på yttre tröskeln. Men eftersom jag är 2m lång så behövde stolen sänkas en del, om jag ska få plats med hjälm på huvudet. Så därför slutade dagen med ett stort hål i yttre tröskeln och även i kardantunneln.
Gjort färdigt stolsinfästningen eftersom jag lånat plats i både kardantunneln och tröskeln för att få plats med stolsinfästningen.
När jag äntligen tätat ett hål i kardantunneln var det dax att kapa sönder på ett nytt ställe.
Så nu har växelspaken hittat hem.
När jag ändå mekar förarplats så fick jag för mig att få dit ratten. Tänkte jag skulle ha justerbar ratt så jag stal lite delar från skrot 9-5an.
Började med att slakta ratten
Sen fräste jag till ett nav där splinesen från ratten passar
Fortsätter meka på styrningen
Var ute vid skrot 9-5an och stal rattaxeln och fästet, kapade ur lite ur saaudin och började passa in den.
Nästa problem blev ju då att koppla ihop rattstången med styrväxeln, tyvärr passade inte original 9-5 splinesaxel, och vill undvika att svetsa så jag fick bygga lite eget.
'
När jag fick sätet på plats kunde jag meka dit växelspaken, mer kapning av kardantunneln
Tänkte ha el gsapedal men den får inte plats så jag fick bygga om pedalstället
Hej!
Imponerande, fortsätt gärna
Otroligt inspirerande och imponerande!
9-3 SS Aero -05, 9-5 Aero -02, 9000 CSE 2,3t -97 med Maptun steg 1, 900s -91, Porsche Cayenne Turbo -04 samt en 96 V4-73
Har också haft: 9000 CSE 2,3t -96 med Speedparts steg 1, 900s -90, 95 v4-75, 9000cc -88b, 900 EMS -80, 99 GL injection -76
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Växellänkaget klart.
Sen funderar jag på om jag kommer få problem med kopplingen? måste ha splinesen så långt fram så de greppar in i växelaxeln. Planen är väl värre organisk lamell koppling i framtiden men måste ju starta någonstans, gillar inte sinter.
Känns husrsomhelst viktigt att få i motorn i karossen så jag kan koppla elen och göra en uppstart och sfro1
Så nu sitter drivpaketet ihop.
9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322
Bra jobbat! Är innerdiametern på urtrampningslagret större än ytterdiametern på centrumet med splinesen? Om ja så borde det inte ställa till det.
Som referens har de slavcylindrar jag har mätt på (BMW och Opel) haft ~20mm slag.