Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: SAAB > Volvo i UK!

  1. #1

    SAAB > Volvo i UK!

    Så ligger det till, se skandalsiten www.di.se.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Hehe, detta låter ju bra. Hoppas de tar helåret också sen.

    Mvh
    Wall

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 707
    my girlfriend said to me that i had to choose between her and my car!
    -Well i´m gonna miss her.
    www.garaget.org/street

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Äntligen får man läsa lite glädjande nyheter!
    Go for it SAAB..

  5. #5
    Det är bra, riktigt bra! .. Vi ska komma ihåg att förra årets notering vid samma tidpunkt ansågs som rekordbra, och att öka ännu mer i år är ju fantastiskt bra. Att gå om Volvo är extremt bra.

    Måste vara den enda marknaden vi "leder" över dem?
    Andreas Johansson
    To crash with a Volvo is extremely safe - If you're in a Saab!

  6. #6
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273
    Va? Finns det så många "graphic designers, dentists, doctors, etc." i UK? Det var väll bara dem som körde Saab (Enl. Jeremy på Top Gear)

  7. #7
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 077
    jag kan bekräfta att detta stämmer då min granne är någon slangs chef på ett av frakfartygen som exporterar saab och volvo till Uk.

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    låter härligt faktiskt... skönt att det börjar gå bra för saab nu....

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare

    Fan att man är sjukskriven nu. Hade varit kul att retas på jobbet lite (Volvo). Har sagt det hela tiden, snart går Saab om Volvo. Fler vaknar och upptäcker varför man ska köra Saab. har många arbetskamrater som bytt till Saab efter att ha kört Saab för första gången. De sitter där m,ed sina skygglappar och säger att Saab kan man inte ha, min Volvo är mycket bättre. Sen provkör de och många har som sagt bytt. Vi är ett flertal som kör Saab på min avdelning. På alla skiften.

    Grattis Saab och lycka till. Bara det inte går allt för dåligt för Volvo så att man blir utan jobb. men då kanske man kan få jobb på Saab Har ju lite erfarenhet efter 18 år på Volvo

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 192
    Med tanke på alla Volvos som brunnit upp utanför vårt lands gränser, är det underligt att detta ej fått något större genomslag här i sverige ännu. Sen kommer ju sådant som för svaga delar i styrinrättningen där de ska återkalla hiskeliga 170.000 bilar för koll o utbyte. Sedan har ju tunnelbranden, som tydligen orsakades av en Volvo-lastbil, skadat Volvos rykte ute i europa.

    Folk inser att det inte är lika allvarligt att riskera bli stående längs vägen med en bil som vägrar starta, som att plötsligt tappa styrförmågan, eller bli tvungen å kasta sig ur bilen när det slår upp eldsflammor från den.

    Heja Saab. har alldri gillat Fårrd/volvo. Deras s/40-v/50 bygger på Mondeos botten i grunden. O den e sämre än Vectrans, anser jag.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  11. #11
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    Folk inser att det inte är lika allvarligt att riskera bli stående längs vägen med en bil som vägrar starta, som att plötsligt tappa styrförmågan, eller bli tvungen å kasta sig ur bilen när det slår upp eldsflammor från den.
    Jodå, kör man saab så sitter ratten löst
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av glassguran
    Med tanke på alla Volvos som brunnit upp utanför vårt lands gränser, är det underligt att detta ej fått något större genomslag här i sverige ännu. Sen kommer ju sådant som för svaga delar i styrinrättningen där de ska återkalla hiskeliga 170.000 bilar för koll o utbyte. Sedan har ju tunnelbranden, som tydligen orsakades av en Volvo-lastbil, skadat Volvos rykte ute i europa.

    Folk inser att det inte är lika allvarligt att riskera bli stående längs vägen med en bil som vägrar starta, som att plötsligt tappa styrförmågan, eller bli tvungen å kasta sig ur bilen när det slår upp eldsflammor från den.

    Heja Saab. har alldri gillat Fårrd/volvo. Deras s/40-v/50 bygger på Mondeos botten i grunden. O den e sämre än Vectrans, anser jag.
    jojo trots det här med att di-kasetten pajade mitt under körning och det att motorn krånglar lite när som helst är viktigare?
    båda företagen har ju faktiskt varit rätt schyssta när det gäller såna här tillverkarproblem.. saab kallar ju in bilarna, likaså gör volvo..
    alla bilmärken gör ju så nu för tiden.. till och med toyota tog ju in här om månaden 2 miljoner bilar för att styrenheten överhettades och slutade fungera...
    Volvo S80 T5 -+- saab 9-3 SS 2.0T
    BMW 320tdi - Och min favorit av dessa är?
    borde egentligen köpt mig en cheva

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 2.3t -98 VS Volvo s40 2.0t -01?
    Av Slender i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:24
  2. saab 900 2.0t 95a vs volvo 850 t5
    Av gosarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 02:55
  3. Volvo vs saab
    Av Mastermetts i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 01:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •