Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Torkfilter ng900

  1. #1

    Torkfilter ng900

    Jag har precis renoverat acn på bilen (kompresorn hade skurit), tyvärr var de bara så att på verkstan där de bytte kompresor så kunde de inte fylla ac behållarna.

    Nu när vi ringer o vill fylla dem påstår de att man måste byta torkfilter igen, för de får bara stå tomt i 15 min...kan detta stämma eller vill de blåsa mig på 1000 spänn?

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568
    Hejsan!

    Det stämmer delvis, systemet ska inte stå öppet i mer än cirka 15 minuter innan fyllning.

    Men tar dom 1000kr för att byta torkfilter inkl jobb? Är du lite händig så byter du filtret själv, själva filtret kostar inte mer än styvt 300kr och det byter du på 20 minuter, kanske 30 minuter.

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    39
    Tjena Blanc!

    Acn på min 900ng la av i vintras och jag lät weggen byta kondensor (som va trasig) och torkfiltret på vårkanten, sedan lämnade jag in den efter någon vecka på fyllning, nu funkar det underbart, så att man ska vänta 15 min verkar va skitsnack, jag menar systemet är ju stängt nu, bara att du inte har någon gas i det, så skulle jag va du skulle jag ta tillbaka bilen o lämna in den hos en ärlig person

    lycka till

  4. #4
    Men vad är de värsta som kan hända om jag inte byter torkfilter....för jag vill ju inte köpa ny kompresor igen......

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568
    Citat Ursprungligen postat av Blanc
    Men vad är de värsta som kan hända om jag inte byter torkfilter....för jag vill ju inte köpa ny kompresor igen......
    Hejsan!

    Mitt råd är att du byter torkfilter, rester från den trasiga kompressorn kan ha satt sig i torkfilret, det fungerar även som en papperskorg kan man säga

    Kostar ju drygt 300:-, Så byt! Vill du ha hjälp med montering så fixar nog någon i STCS det!

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    glömde skriva med att torkfiltret vart bytt med kompresorn för en vecka sen....så de är helt nytt, då är de ingen fara eller?

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 568
    Om torkfiltret är bytt och systemet är tätt så är det ingen fara, men däremot om systemet är defekt, ex slang så bör du byta filter.

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  8. #8

Liknande ämnen

  1. Torkfilter 9-5
    Av Tomten24 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 18:08
  2. saab 9000 -94 torkfilter/acc
    Av georgekenedy i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 16:01
  3. Köpa torkfilter, ingår o-ringar?
    Av T16_AeRo i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 22:28
  4. Torkfilter till ac:n
    Av Nippe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 23:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •