Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem att byta ut orginal stereon 9000 aero 95a

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61

    Problem att byta ut orginal stereon 9000 aero 95a

    Nu är det så att min cd växlare har lagt ner. så idag fick jag tummen ur röven och åkte å köpte en ny stereo istället.cd växlare e tydligen inte inne denna sommar enligt expediten han tyckte jag skulle ha ipods mm.Men nu har ju gud uppfunnit stereo med Usb port fantastiskt! problemet är ju att det låter skit. Nu till problemet det sitter ju slutsteg orginal på 9000 och från den gammla steron så skickas ju lågnivån via en rosa kontakt.
    Frågan är finns det någon adapter från rca till denna rosa kontakt. Och kommer det att låta lika bra (el dåligt) som innan om det nu finns nån adapter.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Nån måste väll ändå bytt stereo i en 9k eller?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    426

    Re: Problem att byta ut orginal stereon 9000 aero 95a

    Citat Ursprungligen postat av OFFE aero X 1 1/2
    Nu är det så att min cd växlare har lagt ner. så idag fick jag tummen ur röven och åkte å köpte en ny stereo istället.cd växlare e tydligen inte inne denna sommar enligt expediten han tyckte jag skulle ha ipods mm.Men nu har ju gud uppfunnit stereo med Usb port fantastiskt! problemet är ju att det låter skit. Nu till problemet det sitter ju slutsteg orginal på 9000 och från den gammla steron så skickas ju lågnivån via en rosa kontakt.
    Frågan är finns det någon adapter från rca till denna rosa kontakt. Och kommer det att låta lika bra (el dåligt) som innan om det nu finns nån adapter.
    Jag har en stereo som spelar usb-minne (Avant). Inte världens bästa men "duger i krig".

    Jag rekomenderar att dra nya kablar, är inte så svårt att dra kablar och det är skönt att veta att man har "bra kablar" i ljudanläggningen

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    jo det är klart man kan dra nya kablar men någon måste ju ha kopplat in orginal steget eller?

  5. #5
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Citat Ursprungligen postat av OFFE aero X 1 1/2
    jo det är klart man kan dra nya kablar men någon måste ju ha kopplat in orginal steget eller?
    Koppla förbi steget, det är det klart bästa alternativet.
    Mer info finns här: http://forum.saabturboclub.com/viewt...006&highlight=[/url]
    All makt åt Thengil!

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 196
    Enklast e ju att skaffa en DIN-adapter. Finns ju ett fyrkantigt kontaktstycke därbakom som man drar isär.
    Då dras ju kablarna om per automatik alltså.
    Att använda originalsteget har flera misslyckats med. Varför vet inte jag. Kanske anpassat för clarion eller?!?
    Har aldrig förstått varför folk ska klippa i originalkablaget. Ställer bara till det för ev. ny ägare när det finns adapter hos alla reservdelshandlare jag vet.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    61
    men det sorgliga är ju att det blir så taskigt ljud utan steget och nån måste väll ändå ha lyckats koppla in steget el ?

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Hörby
    Inlägg
    810

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av OFFE aero X 1 1/2
    men det sorgliga är ju att det blir så taskigt ljud utan steget och nån måste väll ändå ha lyckats koppla in steget el ?
    Fick du rätt på det ? har samma problem nu när jag skulle koppla in ny
    MVH Andy
    SAAB 9000 Aero -95
    SAAB 9-3 SC Vector 2.0t BioPower -08
    SAAB 900 T16-90 (Delägare med farsan)

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Få ut orginal stereon? OG9-3
    Av boje82 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 20:28
  2. Byta till 3.5BTR ifrån orginal utan problem?
    Av MaDmAz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 20:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •