Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 9000 bromsar på en og900t16 85a?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456

    9000 bromsar på en og900t16 85a?

    Hej, jag har en og900t16 85a, som jag håller på att renovera nu. Så tänkte ta och kolla om det går att uppgradera bromsarna lite då solida skivor inte är nån större hit. går det att bytta till 9000ens?, eller finns det färdiga kitt nånstans med bättre bromsar? om så skulle ja gärna veta pris, delar man behöver, var man kan få tag på det?

    / mikel

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    västerås
    Inlägg
    161

    Re: 9000 bromsar på en og900t16 85a?

    Citat Ursprungligen postat av M.Persson86
    Hej, jag har en og900t16 85a, som jag håller på att renovera nu. Så tänkte ta och kolla om det går att uppgradera bromsarna lite då solida skivor inte är nån större hit. går det att bytta till 9000ens?, eller finns det färdiga kitt nånstans med bättre bromsar? om så skulle ja gärna veta pris, delar man behöver, var man kan få tag på det?

    / mikel
    speedparts har ett sportbromskit till din bil.
    om du vill byta till 9000 bromsar så måste du byta naven fram och bakaxeln, för då måste du även byta bak så du får handbromsen på bakhjulen. och handbromsstället måste även det bytas.
    ganska vanligt att man gör detta. varken svårt eller särskilt dyrt. åk till närmsta skrot och plocka alla delar du behöver från en 900 88-93.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456
    oki, e sportbromskitet nått att ha då när man inte pressar den på bana??
    Oki så det jag behöver är en nyare bakaxel, naven fram, dra om handbromsen bak, och ta själva handbroms stället från en nyare??

    /mikel

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    västerås
    Inlägg
    161
    Citat Ursprungligen postat av M.Persson86
    oki, e sportbromskitet nått att ha då när man inte pressar den på bana??
    jag vet inget om det där sportbromskitet.
    Oki så det jag behöver är en nyare bakaxel, naven fram, dra om handbromsen bak, och ta själva handbroms stället från en nyare??
    ja det stämmer.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456
    oki, tack så mycket för hjälpen, då vet jag vad ja ska leta efter om det bli aktuellt, men det är ingen som har använt eller vet nån som användts speedparts sportbroms kit och vet om dom är bra? med bra menar ja markant bättre än orginall.

    /mikel

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456
    Det är ingen som har provat speedparts sportbroms kit till og900?
    När man ska uppdatera bromsarna till dom nyare, måste man dra om handbromsen även om man bara vill bytta fram?? eller går det att få ventilerade skivor fram på nått annat sätt??

    /mikel

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    västerås
    Inlägg
    161
    Citat Ursprungligen postat av M.Persson86
    Det är ingen som har provat speedparts sportbroms kit till og900?
    När man ska uppdatera bromsarna till dom nyare, måste man dra om handbromsen även om man bara vill bytta fram?? eller går det att få ventilerade skivor fram på nått annat sätt??

    /mikel
    om du ska updatera bromsarna till de nyare så måste du dra om handbromsen. och då måste du även byta på alla hjul. byter du bara fram så har du ingen handbroms.
    speedparts verkar att ha ventilerade skivar fram till din bil. sportbromskitet verkar ha just det.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284
    Det finns originalskivor som är ventilerade till de gamla bromsarna. Problemet är att du måste byte oket till ett som passar då de ventilerade skivorna är tjockare. Nu har jag ingen aning om vart man får tag på dessa prylar, vet bara att det fanns iaf... Enklast är nog att byte fram och bakaxel till nyare modellen.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

Liknande ämnen

  1. Magnetventil/og900t16
    Av humbah i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 20:18
  2. Laddtryckproblem og900T16 -92
    Av loial i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-10, 13:35
  3. Kamkedjebyte Og900T16!
    Av Chrisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-26, 13:22
  4. Og900T16 -93
    Av Chrisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-19, 23:42
  5. Tändkabelproblem og900T16
    Av adusson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 23:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •