Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Slalom/konbana på "Internationella Saab Träffen"??

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhultsmaffian
    Inlägg
    855

    Slalom/konbana på "Internationella Saab Träffen"??

    Läste detta här, stämmer det?????

    http://rejsa.nu/bankalender.asp

    Har inte sett något här på forumet bara, eller det är jag som har missat det???

    MVH Bengan..
    Färdig kört på bana.....
    Nu kan man vara flaggvakt istället...
    ELLER

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Du menar detta?

    Fre 11 Aug - 13 Aug
    Internationella Saabklubbträffen 2006
    Ljungbyhed flygfält
    Konbana / Slalom


    Trodde inte att vi var välkomna. Kul om vi skulle få köra. Är ju trots allt en STCS-logga brevid informationen.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skåne (Stehag)
    Inlägg
    586
    http://www.intsaab2006.com

    Här e en länk till informationen!

    Mvh Jakob
    Og 900 t16 88:a http://www.garaget.org/?car=18569
    Og 900i 88:a
    Toyota supra 95:a twin turbo 6 vxl

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Givetvis är alla välkommna till Ljungbyhed, dock gäller följande;

    Anmälan för hela evenemanget är ju förbi, vi är fulltecknade till sista plats, dock kan man GÅ in på dagsbiljett alla dagarna.

    Banåkat gäller bara för de som anmält sig alla 3 dagarna.

    MVH

    Michael / ansvarig för banåkningen.

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Detta betyder att vi inte är välkomna? Inte på ban- och slalomkörning i alla fall.
    Är det så att rejsa.nu har fel logga brevid informationen? Ska det vara Svenska Saabklubben's istället?

    Ta inte illa upp Michael men jag hade hoppats att det var en "vanlig" STCS-träff inflikad i Internationella Saabklubbträffen och blev lite besviken. Hoppats på körning betald genom STCS-medlemsskap och anmälning vid grinden för kon- och bankörning som vanligt. Loggan/länken på rejsa.nu och kalenderinformation i senaste TURBO Trycket fick mig att hoppas på körning. I kalendern på stcs.nu står det att "STCS medverkar" och "Här kommer STCS att naturligtvis att närvara!" men så verkar ju inte riktigt fallet. För om så hade varit fallet hade väl medlemmarna i STCS fått information i TURBO Trycket innan anmälningstiden gått ut?

    Tack för ditt svar. "Tråkiga svar" är bättre än inga alls. Det vill säga att det är bättre att få ett tydligt nej än att inte veta alls hur det är.

    Detta betyder ju inte att jag inte kommer. Skillnaden blir att om jag kommer så tar jag inte min rallybil ner utan tar min "vanliga" Saab istället.


    Edit: Meningsbyggnadsfel
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skåne (Stehag)
    Inlägg
    586
    Japp, jag fick samma besked idag att man inte fick köra utan att vara anmäld. Jag var inte så sugen att betala 700kr för alla aktiviteter när man bara är sugen på att köra lite konbana. Kunde inte stcs anordnat något för oss med turbobilar, kommer de ens att vara närvarande, det e ju endå en saab träff.

    Mvh Jakob
    Og 900 t16 88:a http://www.garaget.org/?car=18569
    Og 900i 88:a
    Toyota supra 95:a twin turbo 6 vxl

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Tänkte passa på att klargöra några saker, träffen är den årligen återkommande internationella SAAB träffen, denna gång förlagd i Sverige och går av stapeln i Ljungbyhed. Ansvariga är svenska SAAB klubben, som dessutom firar 30 år i år.

    När riktlinjerna ang denna träff drogs upp för ca 1,5-2 årsedan så fick både Sonett klubben samt turbo klubben en förfrågan om man ville medverka, dels med funktionärer samt givetvis kostnadsmässigt.

    Efter ett antal på stötningar på turboklubben så blev till sist svaret att man avstod. Detta gjorde även sonett klubben.

    Då låg helt plötsligt all bördan på oss i svenska SAAB klubben och framför allt då i Skånia sektionen.

    Loggan borde vara saabklubbens som du skriver.

    Hur turboklubben har gjort med upplysningen av träffen för sina medlemmar vet jag inte. Mig vetrligen har inte STCS bokat någon plats för sig och sin ev klubbshop.

    Tonvikten på dessa träffar är kanske mer åt de lite äldre bilarna.

    Men ni som har möjlighet att komma för dagen och titta är givetvis mycket välkomna, ca 370 bilar från ca 15 olika länder kommer att deltaga, allt från SAAB 92 A till 9-3 och 9-5 aero bilar.

    Hoppas att ni är nöjda med svaret, och vi hoppas givetvis att få många av STCS medlemmarna som besökare på årets garanterat största SAAb träff alla kategorier.

    MVH

    Michael

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    Om jag fattat det rätt så går det ej heller att bara dyka upp på tex lördag och ställa ut sin bil????

    Då hade man varit tvungen o vara föranmäld??

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807
    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen

    Hur turboklubben har gjort med upplysningen av träffen för sina medlemmar vet jag inte. Mig vetrligen har inte STCS bokat någon plats för sig och sin ev klubbshop.
    Den informationen vi fick på sista träffen vara att turboklubben hade försökt att kontakta de ansvariga i SAAB-klubben (via mail vid 2 tillfällen) för att kunna få en plats till just klubbshopen men inte fått något svar och därför mer eller mindre gett upp tanken.

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Det går mycket bra att komma på lördag eller söndag och titta på vad som bjuds. Att däremot ställa ut bilen och få bedömning gäller endast de som är anmälda för hela träffen. Varför? Jo, prisutdelningen kommer att äga rum under lördagskvällens festligheter. Dit endast de som är "hel anmälda" kommer in.

    Sista budet jag hört är att STCS kommer att finnas på plats med en klubbshop.

    Att man kör med föranmälan är för att kunna hantera den stora mängd människor och bilar som kommer, skulle det vara fritt fram på alla aktiviterna för alla, då hade inte en helg räckt om alla ex vis ville köra på banan.

    Enligt sista deltagarlistan kommer det 701 pers från 19 olika länder som har med sig 372 bilar.

    Inte illa!!

    Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, dagsentre finns lördag och söndag.

    100kr för 2 dagar alt 60 kr dagen, parkering ingår.

    MVH

    Michael

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen
    Det går mycket bra att komma på lördag eller söndag och titta på vad som bjuds. Att däremot ställa ut bilen och få bedömning gäller endast de som är anmälda för hela träffen. Varför? Jo, prisutdelningen kommer att äga rum under lördagskvällens festligheter. Dit endast de som är "hel anmälda" kommer in.

    Sista budet jag hört är att STCS kommer att finnas på plats med en klubbshop.

    Att man kör med föranmälan är för att kunna hantera den stora mängd människor och bilar som kommer, skulle det vara fritt fram på alla aktiviterna för alla, då hade inte en helg räckt om alla ex vis ville köra på banan.

    Enligt sista deltagarlistan kommer det 701 pers från 19 olika länder som har med sig 372 bilar.

    Inte illa!!

    Men som jag skrev i ett tidigare inlägg, dagsentre finns lördag och söndag.

    100kr för 2 dagar alt 60 kr dagen, parkering ingår.

    MVH

    Michael
    Vi är 6 pers som planerar att vara där alla dagar, men kommer man inte in på fredagen om man inte har betallt fullpris?

    Förstår inte riktigt varför det ska vara så dyrt, okej om man kommer ensam, men för många familjer är det ju orimligt att betala 700kr för varje familjemedlem. Ett annat år kan ni väl ha familjeentré? Eller har jag missat nåt?

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    På fredagen finns det inga som helst aktiviteter, det är i princip endast in checkning för de som kommer långväga. Anmälningsavgiften 700kr som tydligen var för låg! ialla fall för våra internationella gäster, med tanke på hur många som har anmält sig.

    För anmälan är för att vi skall ha koll på antalet människor samt hur många bilar som kommer.
    I anmälningsavgiften ingår kaffe under 3 dagar, kvällsmat på fredagen samt 3 rätters festmåltid och underhållning på lördagen.

    En lördagskväll med några öl är ju samma summa.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-3 Arc Cab -04 "Low & Slow" "SÅLD"
    Av pumpe3 i forum Projekt
    Svar: 167
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 19:46
  2. Internationella saab träffen.
    Av Cabmange i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 23:09
  3. Internationella Saab träffen 06
    Av Snabbe i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 14:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •