Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: HJÄLP!! lager till skivan i ac(kompressor)...

  1. #1

    HJÄLP!! lager till skivan i ac(kompressor)...

    Ja, något sånt fick jag som förklaring hos saab nu när jag var inne. Jag läste om det i forumet för liknande problem, men hittade inte om man kan chansa på fortsatt tur. Jag är på semester i värmland, fick ett skavande ljud som är värst när man startar bilen och det kvittar om AC är på eller av, så det är nog som folk skrivit i forumet. Men inte en enda verkstad har ju tid nu, vad gör man? Jag har förstått att det enda som händer är ju en stillastående bil, vilket iofs inte är så kul. Är det någon som har koll på liknande fall där man fortsatt kört och det har gått ett tag innan det klappar ihop? Och tvärtom, är det någon som vet fall där det lagt av direkt? Detta är ju ett typiskt fel nu i värmen, man är på semester så det finns ingen tid på verkstad, då gillar man inte direkt sitt bilmärke. De kanske ska bygga AC som håller för hett klimat ......Finns det kanske någon här som sitter i värmland och vet hur man fixar det? Troligtvis inte, men den kan tjäna en fin slant....

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    232
    En nödlösning är ju att skaffa en rem till en bil utan AC och köra utan kyla, till verkstaden har tid.

Liknande ämnen

  1. Någon som bytt lager i AC-kompressor 9-5 99a?
    Av Bjorn_Karlstad i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 09:32
  2. Lager AC-Kompressor
    Av dragzter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 15:54
  3. Trasigt lager i AC-kompressor og9-3
    Av SAABFredrik i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •