Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta stereo och högtalare i 9-3 -99

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4

    Byta stereo och högtalare i 9-3 -99

    Har letat efter några redan befintliga trådar men kan inte riktigt hitta något så jag tänkte starta en egen.

    Fallet är så här. Jag funderar på att bygga ett ganska stort ljudbygge sedan i höst, men redan nu vill jag sätta i ett par 6.5or i framdörrarna, samt att jag vill byta stereo till en CD/MP3.

    Första frågan lyder: Är det fördraget med kablar till framdörrarna?

    Andra frågan: Var kan man få tag på en sådan där pryl som täcker det stora hålet som blir när man tar den originalstereon? (Har ingen aning om vad den heter.)

    Tack på förhand!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    426
    Det finns nog massor med information om det redan.
    Lättast är att montera ned ena dörrsidan och kolla om det hängen en kontakt där, det gjorde det på min.
    Sedan behöver du monteringsram och ett prylfack för att täcka hålet.. finns på Saab. De vet vilken du menar.

    Mvh Patrik
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    9-3 har fördraget kablar, är nog tråd nr 6000 snart med denna frågan så den borde du hittat om du testat söken.

    prylfacket finns på saab, ganska naturligt om man läser bak på sin egna bil.

    ananrs är ju cdväxlaren ett ganska trevligt allternativ mot att byta ut stereon mot nått bling bling med 100 olika lampor i div färg i displayen, men de är ju min åsikt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4
    [quote="Pumba"]9-3 har fördraget kablar, är nog tråd nr 6000 snart med denna frågan så den borde du hittat om du testat söken.

    Oj, såg inte sökknappen :/. Men jag har nu haft isär dörrsidan men där fanns inga kablar :( Blev lite besviken då jag inte är så vidare värst händig så jag kan dra kablar själv på ett lyckat sätt. Men men! Har polare till sånt ;).

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    426
    Har du kollat ordentligt? Mina satt en bit in fast på sidan, i hålet som du måste göra själv i dämpduken eller vad det är. Den gråa plasten som sitter för hålet i dörren.

    Mvh Patrik
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

Liknande ämnen

  1. Glapp i stereo/högtalare? AS1 9-5 -99
    Av johis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 22:11
  2. Hjälp med högtalare/stereo i OG9-3
    Av Zargon i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 23:53
  3. Tips på stereo högtalare
    Av gripen65 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-04-09, 19:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •