Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Infodisplay & Radio lägger av NG9-3 -04

  1. #21
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Hej, det va ett tag sen i denna tråd.

    Efter mycket om och men från Saabs sida så har de gått med på att åtgärda felet genom att byta nån mer pryl (återkommer när jag vet vad) som skall ha med detta att göra.

    "Det inträffar endast på -04 av någon speciell modell..."

    Bilen skall hursomhelst in om 2 veckor för åtgärd.
    Hoppas de löser det en gång för alla innan säkring 14 börjar glappa pga. allt nollställande.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    36
    Hoppas dom byter ICM (knappsatsen till radio) för det är där felet ligger!
    SAAB 9-3 SC Vector 260hk -06
    http://www.garaget.org/?car=71240

  3. #23
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Härligt. Hoppas det fortsätter att fungera.
    Hoppas kan man ju alltid men det har återkommit nu
    får se vad de säger på verkstan då den skall in på service snart.


    Dessutom har nästa display/elektronikproblem dykt upp
    Min -04 har fått precis samma gröna fenomen! Lustiga är att den gått nästan exakt lika långt. Fick du nytt instrumentkluster? Min bil är 3.5 år gammal så har väl ingen garanti kvar
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  4. #24
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Detta över km mätaren har de ej brytt sig om alls och det lär väl forsätta så.
    Just denna vagn är svärmors och då kommer hon dragandes med detta till mig vilket de som har en svärmor förstår och de som inte har nån ju få tipset att börja leta efter snälla, snygga, äldre damer med passion för matlagning, hög musik och fina bilar. Kolla om hon har en dotter och slå till.

    Tebaks till problemet, inte svärmor utan displayerna.
    Ingenting är bytt som har hjälpt, grafittin är kvar liksom att det slocknar emelanåt.

    Tack Sulan-1 för tipset om ICM
    Kan ju vara bra att fråga om det är den de tänker byta innen de gör det, det brukar ta bättre om de vet att de inte kan prata över huvet på folk.


    Man kanske kan få en dekal av Saab att sätta på bakluckan? "Graffiti"
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #25

    Samma sak har hänt mig.

    Hej,har precis läst tråden angående detta problem. Jag har själv en 93 ss aero ´03 och precis samma sak har hänt mig. Bilen har varit avställd i ca 30 dagar och när jag skulle starta den igen (efter att ha laddat batteriet) så fungerade inte GPS dispaly,radio och SID display.
    Det jag vill fråga är om det är sant att Saab verkligen har gått med på att det är en barnsjukdom och omde verkligen fixar felet utan kostnad eller ej? Jag har varit på Saab Helsingborg och frågat men de säger att de inte har den information. Killen som svarade på detta ämne några steg ovanför sa att Saab har gått med på det så om han kan vänligen förklara var han har fått den information av. Tack i förväg.

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    29
    Hej!

    Jag har en 9-3 Aero SS BSR och jag har upplevt andra konstiga problem med elektroniken i min bil...

    För det första så för ca 4 månader sedan så dog vänster dörrhögtalare, vänster brädhögtalare och centerhögtalaren i brädan...

    Igår när jag startade bilen så poff. fungerade allting igen (efter 4 månaders deadzone).

    Jag har även problem med att om man t.ex. sitter i bilen, avstängd med radion och displayen igång så lyser den ju kanska dovt mörkgrönt.. men efter ca 30 minuter så blir den illandes jättelimegrön och ser ut som att dom har stoppat dit 4 st nya backlightlampor... felet åtgärdas då jag stänger av bilen helt och startar den igen..

    ibland så när jag startar bilen så kommer felmeddelande "vänster bromsljus ur funktion"... inte fan är det ur funktion inte. kollat varje gång men funkar lika bra varje gång. Felmeddelandet har suttit i upp till en vecka en gång (även testat bryta strömmet till batteriet etc. inget har hjälpt, utan det försvinner utav sig själv med tiden).

    Min har gått nästan 7000 mil nu men jag har faktiskt inte fått ett enda pixelfel på någon display i bilen. så det är nog det enda jag e nöjd över med denna bil (förutom kraften och väghållningen, trots att bilen spinner i 2an och faktiskt ibland i 3an (då på halt underlag)).
    9-3 Aero SS 2003 BSR - http://www.garaget.org/?car=54657

  7. #27
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Sulan-1
    Hoppas dom byter ICM (knappsatsen till radio) för det är där felet ligger!
    Hej

    lite feedback på problemet
    Det som enl verkstadsnotad är bytt är följande

    "1012801812 Kontrollpanel 3608,86"
    "36724-01 Front Radio - Byta Detalj 620,00"

    Detta gick 100% på Grantin
    Efter detta har det blivit bättre.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  8. #28
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Ystad, Skåne
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av minnaren
    [...]ibland så när jag startar bilen så kommer felmeddelande "vänster bromsljus ur funktion"... inte fan är det ur funktion inte. kollat varje gång men funkar lika bra varje gång. Felmeddelandet har suttit i upp till en vecka en gång (även testat bryta strömmet till batteriet etc. inget har hjälpt, utan det försvinner utav sig själv med tiden).[...]
    Hade samma problem med min -03:a och detta försvann vid en uppdatering av mjukvaran. Har du bilen inne på service så be dem kolla upp om det finns gammal mjukvara i och om den kan uppdateras. Kanske hjälper även i ditt fall.
    Kostnad, vet ej.

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2021
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    SID trasig, inga symboler NG9-3 -04

    Tjena!
    Jag råkade ladda ur batteriet på min saab medans jag gjorde lite reparationer i framvagnen.
    Laddade upp batteriet och satte tillbaka.

    Nu är min SID (displayen längst upp mot vindrutan) helt död. Ser bakgrundsljus, t.ex röd bakgrund när man egentligen också bör se P-symbolen. Allt annat fungerar som vanligt, alla lampor, radio och olika ljud osv.

    Problemen jag läst om angående trasig SID tenderar att ha flera tillhörande problem, t.ex inga blinkersljud. Men som sagt, allt mitt fungerar.

    http://imgur.com/gallery/84lpS3L

    Detta är den enda symbolen jag kan se, när en dörr är öppen. Men den är lite förskjuten, konstigt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •