Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nästa gång ska jag ha en fabriks ny bil

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    42

    Nästa gång ska jag ha en fabriks ny bil

    Köpte mig för en månad sen en 9000 cse. Är gött nöjd med den. En dag hittade jag ett aero paket till den här på forumet och tog och köpte mig det. Gött mos tänkte jag och såg i mina tankar en väldigt snygg svart 9000

    Så idag tänkte jag börja lite smått med att prov montera bakstötfångaren, för att göra ett hål till draget. Humöret var på topp och solen sken.

    Då kom det första roliga. Få av hjulbultarna. Yes säger jag bara. Maskindraget till tusen och ingen kopparpasta eller vad man nu ska säga på bultarna, men till slut lyckades jag få av båda däcken med hjälp av en stor hävarm. Humöret var fortfarande på topp trots detta. Hissade upp bilen och så började jag ta loss den lilla gråa plast biten (Har nog varit en svart plast bit en gång i tiden ) som sitter bakom däcken. Fan vad den sitter då. Kollar en extra gång om alla skruvarna var borta det var dem. Jaja tänkte jag och tog i lite extra. Efter några milda svordomar så kom den loss.

    Vad fan är detta nu då. Då har soppan till förra ägare limmat fast skiten efter det att han hade lackat om bilen och det var inte lite lim. Humöret började då gå lite ner. Sen så själv klart var det likadant på andra sidan Jaja nu var de borta iallafall. Då var det bara stötfångaren kvar. Tar fram 13 lednyckel och ska börja dra av muttern som håller fast allt på baksidan. Sliter och drar lite. Får av alla och ska ta den sista. Hmm fan vad den sitter då tänkte jag. Drar lite till. Svär en hel del. Konstigt att man svär mycket när man grejar med bilen eller är det kanske bara jag.

    Så tar jag mig en närmare titt på muttern. Då är den fast svettsad Själv klart är det den mutter som är svårast att komma åt. Vad fan... Humöret är då i bott och motivationen så gott som borta. Tar och plockar ihop allt och lovar mig dyrt och heligt att nästa gång ska jag ha en fabriks ny bil, ingen skit som någon förre mig har vart och pillat på.

    Sen nu i efter hand så undrar jag varför man väljer att svettsa fast en skruv, stötfångaren sitter ju redan fast med sju andra icke fast svettsade muttrara . Är det bara för att jävlas med han som köper bilen av han eller är man bara dum i bollen. Sen så har jag upptäckt att ägaren förre mig måste ha haft jobb på en limfabrik eller nått. Det finns mycket skit som är fast limmat som inte ska vara fast limmat.

    Tänkte bara få skriva av mig lite och varna er för nötter som tror de kan nått. Jag vet iallafall att jag inte vet så mycket och därför så låter jag bli med vissa saker Nu blir det pizza för att få upp humöret igen och som sakt. En fabriks ny saab nästa gång. Ska fan ta jobb på linan och bygga den själv.
    Saab 9-5 2,3 Biopower 2008

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234

    Re: Nästa gång ska jag ha en fabriks ny bil

    Känner igen mig.. Förr föra ägaren till min pärla har gjort lite grejer som är skit.. Lack bättrat en dörr.. Området som är bättrat är ca 10*5 cm stort.. Det har han bättrat med pensel.. Sen så är den bonnesänkt.. Kapade fjädrar. Höger bak rammlar ur när man höjer bilen.. :

    Har lust att göra så här fight_twak: med honom..

    Sicka tattare det finns..

    mvh// Mr_lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Re: Nästa gång ska jag ha en fabriks ny bil

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Känner igen mig.. Förr föra ägaren till min pärla har gjort lite grejer som är skit.. Lack bättrat en dörr.. Området som är bättrat är ca 10*5 cm stort.. Det har han bättrat med pensel.. Sen så är den bonnesänkt.. Kapade fjädrar. Höger bak rammlar ur när man höjer bilen.. :

    Har lust att göra så här fight_twak: med honom..

    Sicka tattare det finns..

    mvh// Mr_lööf

    Såg du inte det INNAN du köpte bilen då

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    det däringa låter inte så farligt ändå.... men det är grymt bittert när man är mitt i skruvandet och upptäcker sånt... bara att bita ihop och skruva vidare...

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    42
    Nä det kanske inte är så farligt. Går allt att fixa, men det är jobbit med nötter
    Saab 9-5 2,3 Biopower 2008

  6. #6
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 120
    Medlem#
    6234

    Re: Nästa gång ska jag ha en fabriks ny bil

    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Känner igen mig.. Förr föra ägaren till min pärla har gjort lite grejer som är skit.. Lack bättrat en dörr.. Området som är bättrat är ca 10*5 cm stort.. Det har han bättrat med pensel.. Sen så är den bonnesänkt.. Kapade fjädrar. Höger bak rammlar ur när man höjer bilen.. :

    Har lust att göra så här fight_twak: med honom..

    Sicka tattare det finns..

    mvh// Mr_lööf

    Såg du inte det INNAN du köpte bilen då
    Inte att han hade kapat fjädrarna..
    Men rostlagningen såg ja..

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Ha, det va la inget! Köpte en finfin T8Special, med 9000 Turbo-koppling bla. Gick som attan! Men den gick inte att besiktiga. Bla så hade ju 9000 svänghjulet annan nollmarkering så mot slutet så låg ju inte ens kedjan rätt. Det bidde skrot så småningom, vi kunde för lite då - nu kan vi massor!

    Köper man beggat så har nästan alltid klant-anders varit framme, så är det bara. Ju fler ägare, ju mer problem. Fabriksnytt? Visst, men då får du fajtas med nåt pucko till garanti-hanterare på bilfirman som har order uppifrån att "inte släppa igenom någonting" om bilen din krånglar för då ryker hans julbonus. Japp, jätteskoj. Nej, en lågmilare, med en enda tidigare ägare som motvilligt tvingas sälja för att kärringen hatar Saab eller vad det nu är, det är det enda rätta att köpa, då kan man vara rätt säker!
    MEDLEM 7032.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-13, 18:30
  2. Fabriks toning 9-3, tona framrutor oxå?
    Av AndreasOstman i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 20:40
  3. Fabriks ny turbo kass efter 300mil?!?
    Av Roothen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 12:17
  4. Min 9000 startar inte från gång till gång.
    Av John Eriksson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 00:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •