Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bilen startar inte! (og9-3 Aero)

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 888

    Bilen startar inte! (og9-3 Aero)

    Så har det hänt mig också.

    Var ut och skulle ta kort på bilen igår kväll.

    Puttrar ut mot kajkanten och då tappar jag helt tomgången. Startar igen och går igång men lägger av igen. Efter det så händer nada. Bogserade ut bilen idag och gjorde det jag tänkt göra. (Turbobyte).

    Lossade sedan DI-Kassetten. Stiften såg väldigt torra ut. På startgas startar bilen till. Så är ju troligt att det är något med soppan.

    Lossade snabbt slangen från bränslefiltret och soppa kommer det då i alla fall.

    Tilläggas ska göras att bilen varit lite dum på slutet. Vid kallstart har den ibland behövt två förösök för att starta och kunnat tappat tomgången till 500rpm för att sedan lägga av. Så fort den varit varm har det dock inte varit några problem.

    Bytte till en Walbro 255 pump för 3v sedan. Är det denna som har gett upp? Och enbart orkar putta på för lite soppa för att den ska orka tända?

    Ska ta och köra mätningen med vad den kastar ur sig på 30s enligt WIS i morgon. Men vill ha lite tips så länge.

    Vevaxelgivaren? Då skulle den inte starta med startgas? Samma sak bör ju gälla DI också. Den verkar tända på alla stift.

    Så är det enbart soppa det kan vara?

    Tacksam för tips på vad jag ska felsöka?

    mvh

    Sebastian
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 888
    Lyfter lite
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    2 786
    Hmm när du monterade Walbropumpen, fick du då ner den tillräckligt långt ner i armaturen? Vet ju att om man inte kapar av de pinnar som finns i armaturen så hamnar pumpen lite för högt upp och kan suga luft när man har lite bensin i tanken. Var ju nån som hade råkat ut för ras på en Walbro 255 p.g.a det.

    Jag kapade nog av mina pinnar lite för lite men jag tankar å andra sidan så fort jag kommit ner under 1/4 tank. Vet dock inte om armaturen i T7-bilar ser likadan ut.
    Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
    Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
    BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
    BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 888
    Hmm!

    Har tagit ur rätt mycket. Men känns ändå som det är troligen att den är skurken. Hade för tillfället i 40liter ungerfär vilket gör det riktigt grisigt att behöva ta ner tanken då den väger bly och blir otympligt att pumpa ur bensinen.

    Hur mäter man smidigast soppatryck?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bilen startar inte (ibland), tänder inte? 9000 2,3T '92
    Av helvetes i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 11:04
  2. Problem Bilen startar inte (9000 Aero -95)
    Av Micke Turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •