Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Farthållare i min Og900 t8, vet inte om det finns någon??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    33

    Farthållare i min Og900 t8, vet inte om det finns någon??

    Hej! Körde för några dagar sedan ute på motorvägen och skulle använda mig av farthållaren och den funkade inte, så jag tänkte automatiskt att den va kass... upptäckte till min stora förvåning när jag rev ner den nedre delen av instrument-brädan och fick se att kabeln som går från spaken med farthållare/blinkers inte satt i något den bara hängde lös och jag hittade ingen annan kabel den skulle sitta i heller så nu till min undran/fråga.

    Kan jag se om det finns nåt annat som tyder på att jag har eller inte har farthållare i bilen och vart jag ska leta i bilen efter delarna? kan man kanske få fram info på min kärra tro hos saab-ana i THN om min va utrustad med farthållare??

    Sen om jag mot förmodan inte har det om man kan installera grejerna om jag tar från en annan og900?

    Mvh peter
    Og900 T8 special - bruksbil/projekt http://www.garaget.org/?car=29668

    325 E30 pågående turboprojekt http://www.garaget.org/?car=13334

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Eftermontera kan ju alltid göra, eftersom det finns farthållare og900 T8. Sen hur jobbigt det är överlåter jag till någon annan
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Även detta är rätt lätt, dock skall farthållaren inte vara nyare än från 90.
    Har för mig att man ändrade lite i kontakter med mera.

    Du behöver, blinkerspaken, gummibälg och kedja till pedalerna, även 2 st pedalkontakter samt konsolen att fästa detta på, vaccummotorn som sitter i vä yttre hjulhus, samt kontakten på baksidan av hastighetsmätaren. Den kan dock redan sitta där, kolla genom att ta av vä högtalare och titta strax över mätarwiren om det sitter en liten platta med 2 stift på baksidan av din h-mätare. Annars får du sätta in även denna kontakt.

    Köp nya vaccumslangar till allt du drar, ofta är det dessa som torkar och farthållaren tappar sin funktion.

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen
    Även detta är rätt lätt, dock skall farthållaren inte vara nyare än från 90.
    Har för mig att man ändrade lite i kontakter med mera.

    Du behöver, blinkerspaken, gummibälg och kedja till pedalerna, även 2 st pedalkontakter samt konsolen att fästa detta på, vaccummotorn som sitter i vä yttre hjulhus, samt kontakten på baksidan av hastighetsmätaren. Den kan dock redan sitta där, kolla genom att ta av vä högtalare och titta strax över mätarwiren om det sitter en liten platta med 2 stift på baksidan av din h-mätare. Annars får du sätta in även denna kontakt.

    Köp nya vaccumslangar till allt du drar, ofta är det dessa som torkar och farthållaren tappar sin funktion.
    Jag har också för mig att dom gjorde om anslutningen i instrumenthuset 90-93. Dock så hade min T8 special det nya instrumenthuset, även fast det är en 89:a :/

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    33
    Citat Ursprungligen postat av Michael Rasmussen
    Även detta är rätt lätt, dock skall farthållaren inte vara nyare än från 90.
    Har för mig att man ändrade lite i kontakter med mera.

    Du behöver, blinkerspaken, gummibälg och kedja till pedalerna, även 2 st pedalkontakter samt konsolen att fästa detta på, vaccummotorn som sitter i vä yttre hjulhus, samt kontakten på baksidan av hastighetsmätaren. Den kan dock redan sitta där, kolla genom att ta av vä högtalare och titta strax över mätarwiren om det sitter en liten platta med 2 stift på baksidan av din h-mätare. Annars får du sätta in även denna kontakt.

    Köp nya vaccumslangar till allt du drar, ofta är det dessa som torkar och farthållaren tappar sin funktion.
    Tack jag kommer i så fall plocka grejerna komplett från nån bil som har allt det där, men jag tror jag redan har vaccummotorn sittandes i bilen om det e den som sitter i framkant vä hjulhus under apc-n?
    Og900 T8 special - bruksbil/projekt http://www.garaget.org/?car=29668

    325 E30 pågående turboprojekt http://www.garaget.org/?car=13334

Liknande ämnen

  1. Farthållare i og900 som inte funkar. Ombyggnadsbeskrivning!?
    Av benny900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 23:39
  2. Farthållare og900 T16 -92 (Kopplingsschema?)
    Av nibjo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 01:32
  3. [LÖST] Farthållare som inte fungerar? 9000 -90
    Av who_carres i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 21:48
  4. Länkarmar till OG900 finns inte att få tag på?
    Av Laspalmas i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 13:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •