Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: "diselsnok" på og9-3 aero men tronic7?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120

    "diselsnok" på og9-3 aero men tronic7?

    har under en tid funderat på ett öppetluftfileter till saaben... men efter att läst en del om detta så har jag avvaktat då det värkar ställa till med en massa otrevligheter! har då tänkt köpa ett sportfilter till orginalluftboxen, så min fråga är om det går att byta till "diselsnok" som man kan göra på 9-5órna med tanke på att det är tronic7 i dom med? sedan är jag intresserad om någon har något tipps på bra luftfilter till orginalboxen som låter lite mer än orginal! kan säga att jag sökt efter detta men ej funnit det jag nu undrar!

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    799
    Hej!

    Dieselsnoken till 9-5 passar enbart på 9-5.
    Vill du åt effekten man får av att byta till sådan så får du modifiera din luftfilterbox en aning.

    Ett filter som låter bra och högt? Syftet är att rena luften, låter det högt kan man nog säga att det renar sämre, K&N är väl ett skapligt filter som renar någorlunda och ger ett lite högre insugsljud.

    Mvh Patrik
    Kör 9-3 Aero SC V6 wiiieee http://www.garaget.org/?car=157483
    " I didn´t mean to kill anybody. I just shoot him in the head. Him dying was between him and God" Citat av R.L Burnside

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    tjenare patrik! att 9-5áns diselsnok inte passar till 9-3án hade jag nästan på känn, men undrar dock om man kan ta "snoken" från en 9-3 disel eller passar inte denna?(eller den kanske inte är så mycket större än dito
    ?!) sedan när de gäller filter så vill jag ju att de skall höras lite mer än orginal iaf, tycker bilen är lite för snäll i "lätet" till va den går, men ändå så vill jag gu inte skada motorn med en massa väldigt smutsig luft!

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    lyft! INGEN som vet detta?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 864
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    lyft! INGEN som vet detta?

    //adam
    Diesel snoken ser mycket mindre ut än vanliga intaget.



    Iof går ju den nedre till en resonansburk i höger framskärm först.

    Mitt tips är att ta bort resonansburken och bygga med rör ner från orginalluftburk.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    brastad
    Inlägg
    120
    tack sebastian! då blir det nog bara ett typ K&N filter i orginalboxen tror jag, för om diselsnoken är mindre så lär det vväl vara lika bra att ha kvar mitt orginal!?

    //adam
    stolt ägare till en saab 9-3 aero -02

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 887
    Citat Ursprungligen postat av _adam_
    tack sebastian! då blir det nog bara ett typ K&N filter i orginalboxen tror jag, för om diselsnoken är mindre så lär det vväl vara lika bra att ha kvar mitt orginal!?

    //adam
    Helt klart. 9-5:ans snok till burken är ännu smalare på bensinarna... Som Seb skrev så kan man dock förbättra 9-3:ans ännu mer genom att modifiera bort resonansburken i innerskärmen.
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

Liknande ämnen

  1. S: Fina Saaboriginal 17" "aero"
    Av Bullit i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-22, 13:29
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-05-18, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •