Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Eftermarknadssprut

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    385

    Eftermarknadssprut

    Hej,

    Har en 9000 2.3T -92 med gammalt styrsystem (BOSCH LH ver 2.4.2 ) och det mappas ju garanterat inte av t.ex maptun eller andra så jag funderar på att skaffa ett nytt men går det bara byta pang bomb eller kommer nått krångla med tanke på att det är så himmla mkt skit och utrustning mm i bilen? Funderar på VEMS eller Haltech F10X, DTA men vill veta fall all utrustning hit och dit fortfarade kommer fungera som t.ex farthållare mm, Acc ja allt om ni förstår.

    Mvh

  2. #2
    Steg 1 Fredrik1765s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    1 760
    Medlem#
    1765
    Ja, övrig utstrustning i bilen kommer fortsätta fungera. Tom bränsleförbrukningsdelen i färddatorn kan du koppla in men den kommer inte stämma särskillt bra, framförallt inte om du byter till större spridare. Men det skulle den inte göra om du monterade större spridare fast med chippat LH heller.
    LH har funktioner för o höja tomgången ett snäpp när AC-kompressorn hoppar igång. Går att lösa det med, t.ex med den ventil som sitter på 9000T -85 med ACC, lite orange sak som släpper på lite mer luft när kompressorn pumpar.

    Fast har du TCS på bilen så vetifan om den kommer bli så glad föresten, men annars ska det inte va några problem. Jag fick iaf allt o funka på min talladega när jag bytte på den, ACC, ABS, farthållare, färddator larm o hela kittet. Den bilen hade LH2.4 samt DI/APC original.
    9000 Talladega -89 (Pallbocksräsern)
    9-3 Aero XWD -08 B284R (Fruns räserbil)
    9-3SS 2.0t Automat (Glidarbilen)
    Volvo V60 D4 AWD R-design -20 (A-B)

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300

    Re: Eftermarknadssprut

    Citat Ursprungligen postat av Skunk
    Har en 9000 2.3T -92 med gammalt styrsystem (BOSCH LH ver 2.4.2 ) och det mappas ju garanterat inte av t.ex maptun eller andra så jag funderar på att skaffa ett nytt.
    Kolla med Johnny om de inte fortfarande gör LH. Vet att han har gjort en hel del bilar med de systemen förr om åren, så om utrustningen finns kvar är det inte helt omöjligt att det går att ordna.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    385

    Re: Eftermarknadssprut

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Skunk
    Har en 9000 2.3T -92 med gammalt styrsystem (BOSCH LH ver 2.4.2 ) och det mappas ju garanterat inte av t.ex maptun eller andra så jag funderar på att skaffa ett nytt.
    Kolla med Johnny om de inte fortfarande gör LH. Vet att han har gjort en hel del bilar med de systemen förr om åren, så om utrustningen finns kvar är det inte helt omöjligt att det går att ordna.

    Mvh

    KK
    ok, tack för tipset. Antar att Johnny heter så på Stcs lr kör han med ett annat nick?

    Mvh

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300

    Re: Eftermarknadssprut

    Citat Ursprungligen postat av Skunk
    ok, tack för tipset. Antar att Johnny heter så på Stcs lr kör han med ett annat nick?
    http://forum.saabturboclub.com/profile. ... ile&u=3203

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    385
    Tackar, tänkte precis ta bort den andra tråden när jag såg att du precis hade skrivet i denna men du ha före

    Tack för hjälpen

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Eftermarknadssprut
    Av flurka i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-12, 18:13
  2. Funktioner Eftermarknadssprut
    Av Johan H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 22:12
  3. Eftermarknadssprut (FAQ)
    Av 900 Power i forum FAQ
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 18:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •