Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 182

Ämne: Sveriges finaste 9000 CC Aero såld ?

  1. #21
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Det får ägaren själv kommentera men begärt pris var 120000:- från början och sänktes väl sen i sista annonsen till 105000:- (om jag inte minns fel från blocket)
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  2. #22
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Har hört det ryktas om att killen i fråga fick skriva på ett papper där han fick intyga att den ej skulle köras i regn och så vidare.

    Mvh Kristian
    Det stämmer inte . Finns mer info i tråden på SS9000K nu om man vill läsa.

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503
    det är jag som köpt bilen å jag har inte skrivigt under några papper om hur den ska köras men jag ska sköta den som ett barn ingen vinter körning å ingen körning i regn å inte köra massa lång färder som plockar mil bara ett 50 tal mil varje sommar då det är 30+ å kanon väder har även en saab 99 gle som gått 3600 mil finns med på garaget sök på saab 99 gle.det är gammla bilder nu är bilen på lack för den var så repig å förra ägaren hade haft den avställd i garage i 22år nu ska jag visa upp den för första gången på ljungbyhed i skåne den 7de augusti mvh niklas i lidköping msn---saabklc105@hotmail.com välkommen att tjata å prata saab 9000 aero å gammla saab 99or
    saab 900 den sista riktiga saaben

  4. #24
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Citat Ursprungligen postat av turbo niklas
    det är jag som köpt bilen å jag har inte skrivigt under några papper om hur den ska köras men jag ska sköta den som ett barn ingen vinter körning å ingen körning i regn å inte köra massa lång färder som plockar mil bara ett 50 tal mil varje sommar då det är 30+ å kanon väder har även en saab 99 gle som gått 3600 mil finns med på garaget sök på saab 99 gle.det är gammla bilder nu är bilen på lack för den var så repig å förra ägaren hade haft den avställd i garage i 22år nu ska jag visa upp den för första gången på ljungbyhed i skåne den 7de augusti mvh niklas i lidköping msn---saabklc105@hotmail.com välkommen att tjata å prata saab 9000 aero å gammla saab 99or
    Lägger in en länk när jag ändå är där och snurrar

    http://www.garaget.org/?car=23593

    Konstigt att du inte har högre betyg än 3.2/5.. Tragiskt att folk inte kan kolla på miltalen istället för bilmodellen..

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503
    notera att dessa bilder fick jag före jag köpte den å nu är den alltså nylackad med 3 extra lager klar lack den blir klar nästa vecka då kommer nya kort den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge hehe
    saab 900 den sista riktiga saaben

  6. #26
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av turbo niklas
    notera att dessa bilder fick jag före jag köpte den å nu är den alltså nylackad med 3 extra lager klar lack den blir klar nästa vecka då kommer nya kort den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge hehe
    Nice, den såg ju sjukt fin ut på de korten oxå

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503
    jo jag strävar efter nyskick på alla mina bilar. å ni alla kommer nog ihåg min saab 99 rallye turbo som jag visat upp på en del saab festivaler mm den går som rally bil i stockholm nu här är adressen för att kolla in den www.saabrally.se den var brutal med en kostnad på över 150,000kr å en nybyggd b-motor med över 250hk så var det ett brutalt asfalts ätar monster utan dess like som ingen skådat mvh niklas
    saab 900 den sista riktiga saaben

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Citat Ursprungligen postat av turbo niklas
    jo jag strävar efter nyskick på alla mina bilar. å ni alla kommer nog ihåg min saab 99 rallye turbo som jag visat upp på en del saab festivaler mm den går som rally bil i stockholm nu här är adressen för att kolla in den www.saabrally.se den var brutal med en kostnad på över 150,000kr å en nybyggd b-motor med över 250hk så var det ett brutalt asfalts ätar monster utan dess like som ingen skådat mvh niklas
    Japp, den kommer man ihåg..! Lycka till nu med nya fin-aeron

    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503
    har kört en sväng i kväll å alla vill kolla på den fina bilen hehe mvh niklas saabklc105@hotmail.com
    saab 900 den sista riktiga saaben

  10. #30
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Nossebro
    Inlägg
    1 375
    Citat Ursprungligen postat av -= Marcus =-
    Citat Ursprungligen postat av 170KJ
    Har hört det ryktas om att killen i fråga fick skriva på ett papper där han fick intyga att den ej skulle köras i regn och så vidare.

    Mvh Kristian
    Det stämmer inte . Finns mer info i tråden på SS9000K nu om man vill läsa.
    Ja där ser man hur lätt rykten förstoras upp

    Mvh Kristian
    9-5 Aero "Hirsch" -02 samt Kawasaki Z750 -09
    Min Saab på garaget.org
    Min BMW på garaget.org

  11. #31
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Grattis...

    Den bilen har man ju suttit o studerat några gånger...var riktigt rädd om den, men det verkar ju inte vara ett problem

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726
    så du har också köpt en aero -91 av harri, vi är några stycken nu och förhoppningsvis har hans intresse för 9000aero -91 inte svalnat.

    vårda bilen väl, den är ju superhet, dock vet att att på bakkjolen där bagageluckan slår ned har det blivit lite nött

    ///MATTSSON
    Kör: 9000 Aero -91

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503
    synd att din bil inte är orginal du har ju bytt inredning å sänk den mm mvh niklas
    saab 900 den sista riktiga saaben

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726
    Citat Ursprungligen postat av turbo niklas
    synd att din bil inte är orginal du har ju bytt inredning å sänk den mm mvh niklas
    glömm inte lackade backspeglar, och allt annat som är gjort med inredning och väghållning

    Tycker inte bilen blev till det sämmre. nya inredningen är ju typ hur mycket skönare som helst att sitta i, helt underbar, det bästa jag gjort med bilen. Sen går jag ut för en clean-look på min bil, inte original. Men kan villigt erkänna att jag tycker det är lika snyggt med vita som med orange blinkers runt om.


    9000 aero -91 är en klockren bil, men inredningen är för tråkig, skinn/mocka är lagom helt enligt mig.
    Kör: 9000 Aero -91

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Jag är övertygad om att jag sålde bilen till en sann entusiast som kan fortsätta ta hand om Aero'n!

    Njut av bilen Niklas och var inte rädd att köra med den ibland, den mår bäst av att rulla lite då o då tror jag.

    Glöm inte att byta bromsvätskan (både ut till bromsoken o fram till slavcylindern) snart, för jag har inte gjort det (tömde däremot bromsvätskebehållaren o bytte vätskan däri, hade tänkt köra med "mityvac" för att byta i hela systemet men fick inte tid till det, o dessutom är det nog enklare om du luftar på det gamla hederliga sättet).

    O glöm inte att vaxa fälgarnas insida ibland oxo för det gjorde jag ibland!

    /Harri

  16. #36
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Jaha, då var det dags igen då: http://www.blocket.se/vi/8897920.htm

    Och är det nån som tycker att jag borde postat i "blocket-tråden" så får ni väl klaga då.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #37
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503

    japp det är dags

    säger precis som harri gjorde när jag köpte den--att denna bil är alldeles för unik för att köra på vägarna det kände jag inte förrän efter ett par veckor.
    saab 900 den sista riktiga saaben

  18. #38
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 142
    Medlem#
    6252
    en bil för saabs museum, ville dom inte ha den?

  19. #39
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    lidköping
    Inlägg
    503

    vet ej

    dom får väl höra av sig om dom är intresserade mvh niklas
    saab 900 den sista riktiga saaben

  20. #40
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296
    Det slutar väl med att jag köper den som reservdelsbil

    Försök har ju gjort tidigare med Saab-museet men intresset därifrån var svalt.

    Gjordes även ett tappert försök här på forumet samla ihop pengar för att köpa bilen och sedan skänka den till Saab-museet. Tyvärr var styrelsen i STCS helt ointresserade av idén.
    Om tråden finns kvar kan ju intresserade läsa hur snacket gick då.

    Vet att Harri varit i kontakt med minst till bilmuseum som inte heller var intresserade
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

Liknande ämnen

  1. En av Sveriges finaste Saab 900 Sedan T16 1985??
    Av TurboLamko i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 07:05
  2. Svart 9000 Aero -96. SÅLD
    Av AntonAero i forum Projekt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 17:18
  3. Svar: 246
    Senaste inlägg: 2004-10-25, 13:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •