Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: konstigt laddtryck!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    0

    konstigt laddtryck!

    Tja! jah har en og 93 -00 185. orginal asså ej trimmad. det kan hända när jag är ute och kör att den laddar bara på ettan men inte på dom andra växlarna men laddtrycksmätaren går upp men det händer inget. den är seg som fan. men sen nästa gång så funkar det som det ska. sen har jag märk att det ryker lite blått när jag startar men sen inget och att det rycker svart när jag laddar på. är det att turbon suger olja eller är det dax att byta turbo snart? Jag såg på stickan att det saknades lite. turbon har ju bara gått 11,000 M.V.H Rupert
    Saab 9000 CSE -96
    Volvo PV 544 Sport-64

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599

    Re: konstigt laddtryck!

    Citat Ursprungligen postat av Rupert
    Tja! jah har en og 93 -00 185. orginal asså ej trimmad. det kan hända när jag är ute och kör att den laddar bara på ettan men inte på dom andra växlarna men laddtrycksmätaren går upp men det händer inget. den är seg som fan. men sen nästa gång så funkar det som det ska. sen har jag märk att det ryker lite blått när jag startar men sen inget och att det rycker svart när jag laddar på. är det att turbon suger olja eller är det dax att byta turbo snart? Jag såg på stickan att det saknades lite. turbon har ju bara gått 11,000 M.V.H Rupert
    Det låter som om att det sitter en T7 motor i din bil och då kan det mcyket väl vara turbon som är kass.

    Original så är det momentbegränsning på 1 och 2 växel, verkar konstigt om den laddar på bara på 1.


    Men om laddtrycksmätaren (original) rör på sig konstigt eller felaktigt så tyder det oftast på en dålig luftmassmätare.
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Konstigt laddtryck??
    Av Wirf i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 22:35
  2. Konstigt Laddtryck (T16-89'a).
    Av DualC i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 10:55
  3. konstigt laddtryck på t8 SP -89
    Av Alex_Eriksson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •