Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vandrande laddtryck

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    608

    Vandrande laddtryck

    Har nu skaffat laddtrycksmätare till min 9-3ltt -00 som är chippad hos SpeedParts. Den laddar runt 1.1, men fladdrar på toppen mellan 0.9-1.2. Och ibland vid växling så känns det som den inte orkar hålla trycket å kommer inte över 0.7. Och vid vissa tillfällen laddar den inte mer än 0.6 på alla växlar. Har bytt wastegate, vacuumslangen med backventil och ljuddämparna. Tändstiften är nya å tändkassetten har dom kollat på Saab. Vad kan det vara?
    Volvo V70 -01
    Opel Kadett 1.2S -73
    Nissan 300zx TT Svart -90

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    361
    Avlastningsventilen?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Har något liknande sympton på min dock kanske inte lika kraftigt, upplever att laddtrycket varierar mkt vid olika tillfällen vid samma varvtal och växel då jag ger fullgas. Som mest har jag lyckats få den att ladda över rödmarkeringen detta kan bara ske på 5an och möjligen 4an vid ca 2900 rpm, för övriga växlar, varvtal och normalfall laddar den betydligt mindre och ofta bara en liten bit in på rött. Vet inte om det skall vara så kanske andra parametrar som bestämmer hur mkt som skall ladda, kanske är tendenser av detta beteendet normalt? Har hittills bytt bla vacumslangar och stift.

    Avlastningsventilen har jag ju inte kontrollerat ännu var sitter den?
    ng900 2.0t-97 Steg2

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    13
    Min går kanon nu, kanske har den aldrig gått så bra som nu
    Jag hade läckage i vaccum slangen till en liten svart dosa (urluftningsventilen), nära torped väggen höger fram kika på det om du inte redan gjort det. Iofs ser det säkert lite annorlunda ut i og 9-3.

    Min slang var skarvad på ett felaktigt sätt säkerthänt vid topplockspackningsbytet.. jag testade att byta ut den mot en bränsleslang (biltema 30kr) i samma innerdiameter. Saab ville ju ha massor pengar för en ny slang.
    ng900 2.0t-97 Steg2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •